• In Wonderland

Min hud är helt rödbränd! Hjälp!

Jag har bokat in mig för en secret box fotografering imorgon och tänkte göra mig lite fin så gick och solade, vilket jag inte gjort på flera år. Såg bra ut först men nu är min hud helt skrikröd och dessutom fläckig. Jättevit på vissa områden och jätteröd på andra. Jag ser ut som en prickig falukorv. Så arg på mig själv!! Vad skulle jag i det solariet och göra. Hjälp! Vad ska jag göra?? Tror ni det går ner på en dag?

• Svar på tråden Min hud är helt rödbränd! Hjälp!
  • Midvinterflicka

Det har hänt mig någon gång och det tar längre tid än en dag för mig, 2-3 dagar. Smörj in huden och låt den vila, kan du skjuta på fotograferingen?

• In Wonderland

Nä jag tror inte det. Eller jag kan ju säga att jag är sjuk. Har hittat en kortisonsalva här hemma som jag smörjt in mig med. Hoppas hoppas det hjälper. Så här kan jag definitivt inte se ut imorgon. Svider som bara den också :(

• Kosmoskissen

Aloe vera brukar ju ha en svalkande och lugnande effekt på bränd hud, kanske kunde prova det?

• In Wonderland

Det tror jag faktiskt att jag har hemma. Ska testa det. Tack!

• S och F

Smörj o smörj och i värsta fall om det ser likadant ut imorgon (om jag bränner mig brukar det försvinna ganska mkt till dagen efter faktiskt) så får du vill ringa o dra en lite ful lögn att du är sjuk..

• shakynose

Solariebrännan brukar ju som tur är lugna sig lite snabbare än vanlig solsveda. Aloe vera är fantastiskt, och om du behöver lindra smärtan är det inte helt fel att ta ett svalt bad eller dusch. Kortisonsalva vet jag inte om det är bra dock. Det bryter ju ned immunförsvaret, och det vill man ju inte när man har en brännskada?

• kokos

fast vid en solbrännskada har ju immunförsvaret inget att bekämpa som man vill att det skall bekämpa, utan man vill ju bara dämpa inflammationen som solen orsakat (dvs det röda, vilket är precis vad kortisonsalvan gör? Ta en antihistamin också kanske???

Svar på tråden Min hud är helt rödbränd! Hjälp!