• JochD

Potatis eller potatisgratäng?

Vi kommer (om vädret tillåter) att grilla samt servera kalla kycklingspätt efter vigseln (tänk avslappnad sommarfest istället för bröllopsfest här) och då har vi tänkt göra egen potatissallad till och kokt potatis som altenativ men käns inte det lite tråkigt med vanlig potatis bara?

Borde vi göra potatisgrantäng istället? Det blir förvisso dyrare (vilket vi inte vill) men kanske godare (vilket vi däremot  såklart vill).

Vad tror ni? 

• Svar på tråden Potatis eller potatisgratäng?
  • Liina86

Jag skulle tycka mycket bättre om potatisgratäng. Är lättare att värma också än kokt potatis och så mycket dyrare blir det väl inte?

• Strawberry

Eftersom ni redan har potatissallad som ett alternativ tycker jag det vore perfekt med "bara" vanlig poatis som det andra. Det är lätt för er att fixa och billigt, men framför allt är det väldigt gott til grillat och något som i stortsett alla tycker om.  

Men om ni vill ha något varmt alternativ är det bättre med potatisgratäng.

• Kattpoet

Det beror ju helt på  när ni gifter er.   Gifter ni innan  färsk potatisen har kommit ta  potatisgratäng, lättare att dölja  vinter potatis som nu börjar bli tråkig och kör på färdig gjord potatisgratäng.

Om ni grillar så kan ni ju grilla potatisen med.  Koka den nätt och jämt mjukt,  trä på  spett   och  en  bunke  ( jag har använt en oanvänd sköljbunke ) häll på en skoj marinad, jag brukade ta italiensk sallad dressing pulver och olivolja   och sedan häll detta över potatisen. Dra en påse över  och  låt ligga i påsen tills ni ska grilla. 

• Liina86

Jag tänkte inte på att ni kanske skulle gifta er när färskpotatisen kommit. Den är ju jättegod även om den "bara" är kokt. Längtar redan tills jag kan äta färskpotatis varenda dag =)

• Pinkgrape

Kokt färskpotatis med skalet på är mums! :D

Och som någon föreslog här ovan, att trä dem på spett och grilla även potatisen :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Potatis eller potatisgratäng?