• Strawberry

Funderingar kring ringar..

När jag och in sambo förovade oss köpte vi ringar tillsammans som kändes helt rätt just då. De är båda blanka och utan några detaljer eller stenar.Jag älskar min ring och den har varit perfekt fram tills nu. Då ringen är ganska bred kommer det bli för mycket med en vigselring intill. Vi har tillsammans kommit fram till att det blir två helt nya ringar för mig.

Nu till problemen;
    Vad ska jag göra av min gamla ring? Har ju i alla fall lagt ganska mycket pengar på den och älskar den. Jag tror inte att jag kommer vilja ha den som ring på något annat finger då jag inte är så mycket för ringar annars.. 

Min sambo har en ring i rödguld och han kommer inte vilja ha en till. Hans ring är bred och tung och väldigt manlig. Jag kan tyvärr inte ha rödguld utan det får antagligen bli vitguld. Jag vill att det känns som våra ringar hör ihop men har insett att jag inte har någon aning om hur det ska gå till när de inte ens kommer att ha samma färg. Jag vill ha två mindre ringar, ganska enkla och diskreta, men med fina stener/diamanter. Kommer det se helt fel ut?

• Svar på tråden Funderingar kring ringar..
  • Flodis Hjärtat

ett tips kan vara att ha den på höger handen.

• ClaraH

Jag tycker att du ska ha de ringar du själv vill bära. Jag har valt en enstensring som förlovningsring som är ganska rak och stilren medan han valde en mjukare med tre pyttesmåstenar på tvären. Båda är i och för sig i vitguld. Sen ska jag ha en halvallians som vigselring.

• Strawberry

Jag har testat att ha den på höger hand men de känns inte riktigt rätt, jag tror inte fingrarna är riktigt lika stora heller vilken gör att de känns extra konstigt.

Men att jag ska ha ringar som känns rätt för mig är väl de viktigaste, känns bara tråkigt att de inte  kommer synas att vi hör ihop alls. Hade ringarna varit i samma färg kanske de skulle "kännas" bättre men jag kan ju inte ha rödguld tyvärr och att köpa en ny ring till mannen känns väldigt onödigt, dels för att han verkligen gillar sin ring men även för att den kostade en hel del..

• Cajsoli

Kan ni smälta ner din ring och göra en ny eller göra en del av den nedsmälta ringen till nåt fint som kan sättas in i den nya ringen?

• Beautiful Disaster

Vi betalade 5000kr för våra två guldringar i augusti 2010 när vi förlovade oss.
    Ingen av oss vill ha kvar dom nu när vi gifter oss ett år senare.

Var och värderade ringarna, 1100 skulle vi. Så köp aldrig ringar utomlands,
    då 14K inte är värt mycket i Sverige.

Nej nya ringar blir det, i vårat favoritmaterial silver  

• Strawberry
    Cajsoli skrev 2011-05-19 22:52:34 följande:
    Kan ni smälta ner din ring och göra en ny eller göra en del av den nedsmälta ringen till nåt fint som kan sättas in i den nya ringen?
    Det kanske kan vara något. Eller att kanske smälta ner och göra ett halssmycke av den.. Jag får nog helt enkelt ta mig till någon bra guldsmed (vart jag nu hittar en sådan) och fråga vad som är möjligt. Något måste ju gå att göra i alla fall.
  • Niini

Gå till en guldsmed o fundera e mitt råd. Kanske kan du sätta stenar i din ring så får du ju ha den kvar :)

• shakynose

Min mamma har ringar i vitt guld, pappas är av rött. Ingen skulle säga att det inte syns att de hör ihop! Bara för att man är ett par, så passar man ju inte automatiskt i samma färger.

Strawberry skrev 2011-05-19 22:44:06 följande:
    Jag har testat att ha den på höger hand men de känns inte riktigt rätt, jag tror inte fingrarna är riktigt lika stora heller vilken gör att de känns extra konstigt.

Men att jag ska ha ringar som känns rätt för mig är väl de viktigaste, känns bara tråkigt att de inte  kommer synas att vi hör ihop alls. Hade ringarna varit i samma färg kanske de skulle "kännas" bättre men jag kan ju inte ha rödguld tyvärr och att köpa en ny ring till mannen känns väldigt onödigt, dels för att han verkligen gillar sin ring men även för att den kostade en hel del..
  • Cajsoli
    Strawberry skrev 2011-05-19 23:04:22 följande:
    Det kanske kan vara något. Eller att kanske smälta ner och göra ett halssmycke av den.. Jag får nog helt enkelt ta mig till någon bra guldsmed (vart jag nu hittar en sådan) och fråga vad som är möjligt. Något måste ju gå att göra i alla fall.
    Jag hoppas ni hittar på något som blir riktigt fint å att du blir nöjd! Lycka till! :)
  • TerrorMorsan

finns ju även smala fina ringar med en el flera stenar som kanske skulle passa ihop med din ring :) eller som andra säger, smälta å göra något nytt =)

Svar på tråden Funderingar kring ringar..