• Nytten

Present till toastmadames?

Ger ni era toastmadames/toastmasters presenter?? och vad ger ni i så fall?

Vi har 2 st toastmadames.. funderar kanske på en varsin fin vinflaska... eller är det för tråkigt?

• Svar på tråden Present till toastmadames?
  • Jossis81

vår toastmadam och toasmaster får varsin  presentpåse med lite olika grejer i.

• mikaela86

vinflaskor blir väll jätte bra, har inte ens tänkt så långt men det kör jag nog med på!! enkelt och alltid uppskattat

• Nytten
    Nytten skrev 2011-05-20 22:02:22 följande:
    Ger ni era toastmadames/toastmasters presenter?? och vad ger ni i så fall?

Vi har 2 st toastmadames.. funderar kanske på en varsin fin vinflaska... eller är det för tråkigt?
    När ger ni presenten?? står det på deras plats på bordet?? dagen efter??
  • Cilla81
    Triton77 skrev 2011-05-21 20:49:13 följande:
    Jag kommer att ge min tärna, toastmadame, smikös(kompis) och frissör(kompis) ett armband ifrån  Love and be proud.
    Armbanden har ett hjärta där det är instansat "TACK 110723) varje person har fått olika färg på pärlan loveandbeproud.shop.textalk.se/sv/brollop/arm...
    Urgulliga!! Vilken tur att man kan få så bra länktips på denna sajt, hur skulle man annars hitta alla godingar   =)

(Du har inte tips på fina personliga smycken till karlar också ;o)
  • Erika

Vi funderar på att bjuda vårt toastmasterpar på restaurang nån helg efter bröllopet. Ett bra tillfälle att visa uppskattning och "prata igenom" bröllopet som varit!

• SnartFruSir

Vår toastmadame får dels en graverad klocka att ringa i under middagen, och sedan blir hon sminkad av tjejen som gör mitt ioch tärnornas smink. Längre än så har vi inte funderat.

• Chicita

Vår toastmaster kommer att få en keramikmugg (hans fru får också en) som man kan dricka kaffe och te ur, men vi använder som "vinglas" under middagen. och så får han också en kanna i keramik som hör till det setet.
    Vi har bett Blå Kråkan (som tillverkar medeltidsinspirerade bägare och kannor) att göra en enklare mugg som vi kommer att ge alla i bröllopsföljet som present, men bara ett fåtal kommer att få kannor.

• awarwen

Vi har flera stycken vi ska ge tackgåvor till, så vi har delat upp det så här:

Toastmadame m sin man och Toastmaster m sin fru = varsin stor delikatesskorg
    Brudassistan m sin man tillika vår fotograf = en stor delikatesskorg

Marskalken = en minnesvas med inskription
    Väninna som tagit på sig städningen dagen efter = en minnesvas med inskription
    Brudgummens mor = en minnesvas med inskription
    Brudens mor m sambo = en minnesvas med inskription
    Brudens syster som är blomsteransvarig = en minnesvas med inskription

Brudens barn = varsitt minnessmycke med inskription

• errekrook

Bra ämne att ta upp. Det är lite värdelöst att prata med min kille om detta, och mina närmsta tjejkompisar är ju dem som jag ska ge det till!

Jag har nämligen också  tänkt på att ge mina två tärnor och mina två toastmadames presenter. Men det är jätte svårt tycker jag! Två av dem gillar inte direkt smycken, vin tycker jag är trist...

Funderade dock på presentpåsar som någon sa ovan. Frågan är vad man lägger i? Lite spaprodukter mm från Bodyshop kanske? Vad ska ni lägga i?

Tänkte ge dem påsarna innan själva bröllopet, då de kommer att vara där tidigare. Frågan är om det kommer att vara tid före. Man vet ju inte förrän man är där liksom. Jag vill nog ge det till dem i enrum, eller då med bara de fyra närvarande samt jag och min blivande man.  

• awarwen

När ska man lämna över presenterna?
    Under festen eller är det risk att det sticker i ögonen på övriga gäster då? Det kanske är lite ofint?
    Jag har inte en aning, är jätteosäker hur vi ska göra. Vill inte trampa någon på tårna, men samtidigt vill vi ju tacka de här människorna riktigt ordentligt för att de har ställt upp så mycket på oss på olika sätt.

Svar på tråden Present till toastmadames?