• Marie80

Tips på bra underkläder som håller inne magen - som inte kostar fööör mycket?

Som rubriken lyder - kollar lite på nätet och vill köpa något bra som man kan ha när man har klänning.

• Svar på tråden Tips på bra underkläder som håller inne magen - som inte kostar fööör mycket?
  • Tovtov

Hej! Jag har letat efter bra underkläder men eftersom jag är lite rundare utan mycket till tuttar så har jag inte lyckats hitta någon korsette som inte kostar skjortan :( Så jag provade en grej från twilfit, vet inte vad den kallas men det är väl som en korsette utan tillhörande bh, och det funkar riktigt bra. Den finns att beställa i vitt, men jag kör på cremefärgad eftersom min klänning är riktigt vit, då skulle den vita lysa igenom.

http://www.twilfit.se/sortiment/sortiment.php?cat=7#Produkt_38

Jag har även hittat ett kanonsnyggt underklädes set på lindex att ha till. Om du inte gillar den på twilfit kan jag rekomendera att kolla in en korsette som finns på kappahl, kanonsnygg men jga kunde inte ha den..  

Lycka till! 

• tyralainen

På lindex finns det som en "tub" som man har över magen. (Går från under brösten till rumpan ungefär). Kostar 199 kr, tror jag.

• Skumboll
    Marie80 skrev 2011-05-21 07:41:50 följande:
    Någon som provat Spanx?
     nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/m%C...
    Ja, jag har en spanx och för att vara en kroppsstrumpa tycker jag att den håller in riktigt bra och är hyfsat bekväm!
    Den modellen jag har heter super higher power, men jag köpte min från en engelsk sida och jag betalade typ 330 kr inkl frakt. 

www.mytights.com/eu/brand/spanx/spanx-in-power-line-super-higher-power.html
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-05-21 09:08:31 följande:
    Ja, jag har en spanx och för att vara en kroppsstrumpa tycker jag att den håller in riktigt bra och är hyfsat bekväm!
    Den modellen jag har heter super higher power, men jag köpte min från en engelsk sida och jag betalade typ 330 kr inkl frakt. 

www.mytights.com/eu/brand/spanx/spanx-in-powe...
    Hur ska man tänka med storlek? Tänkt ebeställa en nu :)

haha förföljer dig blnd trådarna... Spöke
  • Piiiip

Strumpbyxor från lindex finns med lätt, medium och firm tror jag. Håller in magen super och skapar en snygg profil - och de är billiga!

• Styrka

I Tips & Idéer finns en tjej som skrivit om en tub-underklänning som ska hålla in jättebra, den sitter som en tubtop över bysten och fortsätten ned till nedanför rumpan, så den är väldigt praktisk att ha på sig under en klänning (tänk toabesök) och har inga sömmar eller skenor som skaver. Man drar på sig den nedifrån och upp, så rumpa och bröst får sig ett lyft, och magen hålls visst in som ett smäck. Axelbandslös, så den funkar under de flesta klänningar så länge de inte har för djup urringning.

Leta i Tips & Idéer! Tror hon döpte tråden till "Måste bara tipsa om denna."

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-05-21 09:12:10 följande:
    Hur ska man tänka med storlek? Tänkt ebeställa en nu :)

haha förföljer dig blnd trådarna... Spöke

Jag har egentligen storlek B men valde storlek A och den sitter toppen! Har läst vissa som tyckt att den var så pass stor att man kunde gå ner en storlek, hellre hålla in för mycket än för lite tänkte jag.... 
  • Sommarbrud

Skumboll: ja andas känns som en onödig lyx så jag tar också en storlek mindre :)

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-05-21 12:52:57 följande:
    Skumboll: ja andas känns som en onödig lyx så jag tar också en storlek mindre :)
    Andas kan man göra dan efter!
  • c4trin
    Sommarbrud skrev 2011-05-21 12:52:57 följande:
    Haha så klockren! De citatet snor jag till bloggen ;)
  • Styrka
    Chicita skrev 2011-05-21 13:06:49 följande:
    perfekt... beställde en direkt.
    Men inte just den du länkade till utan en annan hudfärgad som verkade vara lite mer "hålla in magen-anpassad" och inte bara slimmande rent allmänt
    oh, låter ju super! har du nån länk till den du köpte? Nyfiken.
Svar på tråden Tips på bra underkläder som håller inne magen - som inte kostar fööör mycket?