• Nymphaeah

Stort bråk om min stundande möhippa!

Hej, åh, nu behöver jag råd!
    SKa gifta mej om ett par månader och min älskade syster som är min 'första' brudtärna skulle hålla i min möhippa. En kollega och tillika vän är tärna nr 2. Från vad jag förstår har allt börjat bra, och min syster har skött rätt mycket, och jag har inte varit insatt i något, som sej ju bör. Men vad jag förstår är tydligen fler av mina kollegor med nu och dom har tagit över från min syster utan vidare - syrran har bokat aktiviteter och lagt handpenningar på saker hon trott var överens om i hela gruppen men så har dom pratat ihop sej bakom henens rygg och tagit över helt - hon har upprepade gånger försökt ta kontakt med tärna 2 som inte har svarat - nu har det eskalerat så till den grad att in syster kände sej tvungen att berätta att hon inte kommer kunna vara med på min möhippa längre eftersom att dom till och med ändrat datumet utan att prata med henne (hon är helt förtvivlad)- Jag känner mej så ursinnig och besviken, min syster den som är viktigast för mej av alla dessa eventuella personer som ska vara med på möhippan, och nu känsn det inte kul ALLS. Jag vill inte ens a någon möhippa längre för jag vet att det ligeg ren massa bråk och skit bakom! Hur ska jag kunan njuta och ha kul denna dagen? Känns som att jag borde ta tärna två i örat och fråga vad sjutton dom sysslar med? Det är ju inte så konstigt att dom som jobbar ihop varje dag har tid att snacka ihop sej men att bara ta över från min egen syster och dessutom vägra svara när hon både ringt och smsat flera gånge rkänns så fult... Jag har så mycket annat att stå i att detta bara fick mej att knäckas... detta ska vara en kul dag för mej, inte för dom, känsn som att dom glömt bort vem det handlar om.... VAD SKA JAG GÖRA NU?

• Svar på tråden Stort bråk om min stundande möhippa!
  • sofi 88

Usch, vilken jobbig situation. Men det bästa är väl om du kan snacka lite med din jobbarkompis och säga lite hur du tänker och att det är väldigt viktigt för dig att din syster är med?

• Chicita

Ifrågasätt...

Fråga varför den andra tärnan ignorerar din syster så till den grad att hon inte vill / kan vara med längre.
    Fråga om dom inte gör det här för DIN skull. Och varför ska dom i så fall ändra saker så att den viktigaste personen för dig inte kan vara med...

Berätta hur det här får dig att må så kanske dom förstår att dom ska göra det här för DIN skull och inte för sin egen.

• Blivande fru Swärdh

Det är klart du ska konfrontera tärna nr2! Jag hade blivit ursinnig om nån gjorde så mot min syster och ang. min egen möhippa. Det är ju för DIN skull dem gör detta, inte för sig själva. Vilka egoister. Är dessa arbetskompisar dina vänner privat? Om inte borde du låta din syster fixa en möhippa med dina riktiga vänner och skippa dessa okänsliga människor.

• c4trin

Verkar som om din syster var den som anordnade från början och då hade jag nog sagt till jobbekompisen att det är systern som planerar men självklart  kan de komma med idéer och inspiration till henne.. Jag tror att det är bra om du utser en som har hand om det, för att det ska fungera.

Svar på tråden Stort bråk om min stundande möhippa!