• 20110820

En brudbukett som inte matchar färgtemat?

Vi har lila, vitt och silver som färgtema. Alla trycksaker kommer att vara lila och det kommer även bordsdekorationerna att vara.

Men jag vill ha röda rosor och vita kallor i min brudbukett. Tror ni att någon reagerar på att det inte är samma färg som i resten av bröllopet? Min blivande kommer förmodligen ha lila kravatt om vi inte kör på silverfärgad så där kommer i så fall märkas skillnad. 

Jag vet att man får göra som man vill och att det inte finns några måsten men vad tycker ni? Borde vi köra på lila rosor istället för röda?

• Svar på tråden En brudbukett som inte matchar färgtemat?
  • t heart f

Jag tycker verkligen inte att du måste ha samma färgval i buketten som i dekorationerna! Kör på det du vill!
    Färgerna passar ju ihop ändå! :)

• Pinkgrape

Nej, men herregud... det är ingen som kommer reagera på den saken, förutom att de möjligtvis tycker din bukett är jättevacker :) Överlag är det nog oftast enbart bruden som tänker på sådana saker som färgtema.

Jag tycker definitivt att du kan ha röda rosor i din bukett! Det kommer bli väldigt vackert :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • passionsblomman

Jag återkommer ständigt till detta: att välja ett tema, antingen som färger, eller något annat (tidsepok, miljö etc) är ett hjälpmedel, ett sätt att göra sig tydlig och att själv kunna sålla bland allt man har att välja mellan när det kommer till dekorationer, dukning osv.

Om man väljer ett par tre färger och en viss stil på det man har tänkt sig, är det lättare att kspa en helhet, än om man plockar var sak för sig. Det är lätt att det spretar åt alla olika håll och intrycket kan lätt bli "en enda röra"

Varför det känns så rörigt eller varför det tvärtom känns harmoniskt och vackert, tänker sällan gästen på.

Att brudbuketten skulle bryta det helhetsintryck du annars skapar med ditt valda tema, känns i ljuset av den förklaringen ganska osannolik, eller hur?
    Tänk inte en sekund till på det, utan välj precis de blommor du redan känner för.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Morneraka

min brudbukett matcha då rakt inte färgerna jag har i övrigt! Men den skulle få en liten ängskännsla även om det inte är ängsblommor i den, för vi har 'lant tema' på bröllopet, med andra ord, vi tager det vi haver, var enklast så..Flört

så de kommer vara blommer som blommar i naturen just då på borden, färgen spelar ingen roll...Glad

9/7-11
Svar på tråden En brudbukett som inte matchar färgtemat?