• t heart f

Bjuda släkt man inte kommer överens med?

Har ett tag innan vi ska skicka ut inbjudan MEN diskuterar gästlistan nu och vet inte vad vi ska göra med delar av släkten.
    Vi kommer inte alls överens, och har aldrig gjort. Vi pratar aldrig med varandra. (ses 1 gång om året men det slutar alltid med bråk!)
    Måste man bjuda dem? Vet ju att om vi inte bjuder dem så är relationerna helt körda men samtidigt att ha dem där känns sådär..

Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Bjuda släkt man inte kommer överens med?
  • mrs pitt

Svår sak... Vissa säger säkert att "det är DIN dag, gör som DU vill, bla bla..." men så lätt är det inte alltid. I ditt fall beror det väl lite på hur nära släktingar ni är och hur stort bröllop ni har. Jag tänker faktiskt inte bjuda några farbröder och fastrar som jag knappt känner, inte för att vi inte kommer överens men för att vi aldrig haft någon relation, inte ens när min pappa var i livet. Detta beslut motiverar jag med att vi aldrig träffas, vi vill inte ha ett alltför stort bröllop, samt att min mamma sa att jag inte behövde bjuda dem!
    I ditt fall verkar dessa kära släktingar skapa mer problem av att komma på bröllopet än om du inte bjuder dem. Om bråk bryter ut på bröllopet drabbar det andra mer än om ni fortsätter ha en dålig relation pga att de inte bjuds. Hoppas det blev någorlunda tydligt vad jag menade där!

• Morneraka

vi har en lite sån ''gren'' på pappas sida, hans brors familj är hur bra som helst, men hans syster med familj.... usch usch usch... när jag sa till pappa att jag ville bjuda alla utom dom tyckte han att det lät som en bra ide, och farmor BAD mig att inte bjuda dem, som hon sa''Du vill väl ha ett trevligt bröllop?'' så nej, hela min släkt blev bjuden utom dem, jag är så där populär, men det är människor jag kan leva utan.

Ja, så här gjorde vi..... jag har inte det minsta dåligt samvete, men hade jag haft dem där hade jag mått dåligt, för jag tål varken mina duktiga kusiner eller deras fantastiska föräldrar som har en tendens att lägga näsan där den inte ska vara och berätta för var o en hur de borde leva sitt liv...{#emotions_dlg.djavulsk}

9/7-11
  • Beautiful Disaster

Jag hade låtit bli att bjuda dem. Jag har valt bort att bjuda min faster och hennes familj.
    Detta kan dock leda till att min farmor inte kommer, men det får jag ta isf.
    Har otroligt lite övers för min faster. Hon bjöd in sig själv till min sons begravning
    i februari. Detta fick jag veta 3 dagar innan, av min farmor.
    Till detta kan jag lägga till att under den månaden som min son varit borta,
    hade min faster varken hört av sig till mig eller till sin bror(min far).

Så nej tack, personer som bara bryr sig ibland (om ens det),
    dessa klarar man sig utan tycker jag!
    Det är vår dag, vi bjuder de vi vill  

• Beautiful Disaster

Plus att jag för en gångs skull vill vara stjärna för en dag!
    Min faster och hennes barn har alltid varit farmors favoriter,
    så för en dag, tycker jag att den strålglansen kan ligga på mig! 

• t heart f

Tack för råden!
    Känner ju att det är VÅR dag och då ska man göra som man själv vill!
    Men ändå så dyker det dåliga samvetet upp Tungan ute
    Det handlar om mina mostrar + familjer (6 personer totalt). Ska bjuda min faster, mina mor/far-föräldrar. (har inte direkt någon stor släkt)

• Melóra

Jag hade absolut inte bjudit dem. Varför lägga en massa pengar på folk som man vet att man inte kommer överens med, knappt har någon relation med och när man väl ses så blir det bara bråk? Nää, tycker du kan slippa sådant stök på din bröllopsdag. Deras egon överlever nog att inte bli bjudna Glad

• Kattpoet

Jag bjöd inte in mina systrar,  en för att hon klarar inte av att flyga just nu och den andra för att hon och jag går inte överens och min mamma  tar alltid hennes sida, vilket är lite jobbigt.

Så det blev bara mamma och pappa från min sida.

Det blev ju inte bättre av att mamma som lovade berätta för systrarna att jag gifte mig inte  gjorde det.  Hon tyckte jag skulle ringa när jag levde utan  dator och mina telefonpengar gick mest åt att försöka prata med maken i ett annat land. 

• MagicBride

Min pappa har tre syskon och jag bjöd alla utom ett. Vi är inte ovänner på något vis, men vi ses aldrig, känner inte varandra - så vad har han på mitt bröllop att göra? Ingen tyckte det var särskilt konstigt.

• prinsessanogrodan

Vi har bjudit våra familjer, vänner och min moster och hennes man. Min ena morbror kommer säkert sura över det, han kanske surar redan nu tilll och med.... men jag står inte honom nära så som jag gör med min moster och om han och hans fru surar så är det nog inte så mycket för att de inte fick komma på just vårt bröllop utan att de inte blev bjudna på bröllop...om ni fattar? Alltså jag tror att dom vill gå på bröllop men det är inte så noga vems bröllop det är men så är det ett bröllop som dom hade kunnat bli bjudna på och då svider det....Okej, nu blev det kanske lite svammel men ni kanske förstår? {#emotions_dlg.djavulsk}

• wahlstrm

Det är ER dag och med allt annat fixat precis som man vill ha det med mat, kläder, lokal osv.
    Varför då riskera att förstöra det med gäster man inte trivs med?

Svar på tråden Bjuda släkt man inte kommer överens med?