Utgångsmarch
Hej! Vi skulle behöva lite tips på utgångsmusik ur kyrkan. Gärna något upptempo, glatt och fartfyllt. Vi skall ha Wagners Bröllopsmarch ur Lohengrin som ingångsmarch, så det behöver inte vara en klassisk utgångsmarch.
Hej! Vi skulle behöva lite tips på utgångsmusik ur kyrkan. Gärna något upptempo, glatt och fartfyllt. Vi skall ha Wagners Bröllopsmarch ur Lohengrin som ingångsmarch, så det behöver inte vara en klassisk utgångsmarch.
Jag är själv väldigt förtjust i Kalle Moraeus - Underbart på orgel :)
vi ska ha äppelbo gånglåt..
Vi ska med ha underbart på orgel !! tycker den är fin o lite uppåt
vi ska ha he's a pirate (från pirates of the caribbean-filmerna).
Vi ska har bröllopslåten ur Trolltyg i tomteskogen. ( vi gör oss klara för ett bröllop, det blir en la di da da dagen lång bröllopsfest....)
vi ska ha änglagård ut och over the rainbow in. Båda med trumpet och orgel.
Tusen tack för tipsen!
Underbart med Kalle Moreaus är ju en gladlåt, den gillar jag verkligen, tror den kan bli riktigt bra på orgel, det ska jag kolla.
Även "nya" versionen av Over the Rainbow är ju fantastiskt fin!
Det var de låtar jag fastnade för, blir nog någn av dem!!! Tack igen!
Vi ska ha boeves psalm till utgång. Helt underbar!
Vi ska ha Ta mig till havet. Sen åker vi till festlokalen som ligger med utsikt över havet och skärgården. Det är bra med en glad låt eftersom det är den sista låten folk hör innan festen! Dessutom verkar utgångsmarschen kunna vara lite mindre traditionell. Min präst berättade att några hade haft Star Wors det var då vi bestämde oss för att ha en populärmusik i slutet.
Underbart är jättefin på orgel, man kan lyssna på kyrkmusik.se(tror den heter så, googla annars) Vi ska dock ha den som ingångs musik, han sjunger ju " är det säkert att du älskar mig" och då tycker vi det är passande innan vigslen då den blir ett bevis på det............
Vi har valt klassisk bröllopsmarsch in med Mendehlson och ut ska vi gå till ABBAs I do I do I do, känns som att vi sätter lite punkt för det superhögtidliga och startar bröllopsfesten plus att det är lite lagom gung i den!
Vi har River flows in you från Twilight som ingångsmusik och Concerning Hobbits från Sagan om ringen som utgångsmusik. Känns kul att ha valt något som vi verkligen gillar båda två.
Vår präst kom med förslaget Star Wars :D
Vi har concerning hobbits in. Hittade pianonoter på nätet, vår uppkoppling strular lite just nu, men så fort det funkar igen kan jag posta länken åt dig. Eller maila dig noterna, om du vill.
Jag gillar verkligen Sommarsång av Wilhelm Peterson-Berger!