• Glatta livet

Bröllopspresent till hemligt gifta?

Hej
    Jag har en kompis som precis avslöjade via sms att hon gift sig i smyg. Vad är seden vid sådana här tillfällen? Känner mig osäker på om man ska köpa present (prisnivå) eller om det bara räcker med blommor. Någon med erfarenheter eller bara vill tycka till?`

Tacksam för all feedback!

• Svar på tråden Bröllopspresent till hemligt gifta?
  • shakynose

Jag hade sms:at tillbaka ett "grattis", och tagit med en flaska champagne nästa gång vi ses.

• Sebastiána

Bröllopspresent är inget tack för bröllopet utan en gratulation till brudparet. Alltså kan man ge present ändå om det är så att man vill gratulera brudparet.

• Kattpoet

Hur väl känner du henne?

Om de nu har  gift sig i smyg så skulle jag OM jag visste det vara okej att  dra ihop några vänner och har en spontan  Detta är inte en bröllops fest.

Jag har gjort det till en vän, vi hade  en Detta är inte ett bröllopsfika med paret och några vänner,  de fick en tårta med   tre kossor på ... 

• Glatta livet

Tack för era svar, jag har nog landat i att vi ska köpa en present. Frågan är bara vad? Några tips?

På din fråga Kattpoet så är min vän en go kompis men tyvärr ses vi inte oftare än en gång var fjärde månad.

Svar på tråden Bröllopspresent till hemligt gifta?