• sollan

Vart kan man köpa bh i störrre storlek ?

Behöver hjälp me att hitta butik som säljer bh i stor storlek.
    Enligt Chage där jag varit idag i hopp om att kunna köpa bh så ska jag ha storlek 90 J vilket de tyvärr inte kunde hjälpa mig med.
    Bröllopsklännigen som jag vill ha kräver axelbadslöst.

Det måste finnas andra storbystade brudar som valt axelbadslös, så vart har ni då handlat?!
    Jag bor i mellersta Skåne.

Tacksam för hjälp  =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 22:59
    Butik Change ska de så klart stå...Mitt N vill inte som jag vill :)

• Svar på tråden Vart kan man köpa bh i störrre storlek ?
  • SandraJ
    sollan skrev 2011-05-21 22:57:00 följande:
    Behöver hjälp me att hitta butik som säljer bh i stor storlek.
    Enligt Chage där jag varit idag i hopp om att kunna köpa bh så ska jag ha storlek 90 J vilket de tyvärr inte kunde hjälpa mig med.
    Bröllopsklännigen som jag vill ha kräver axelbadslöst.

Det måste finnas andra storbystade brudar som valt axelbadslös, så vart har ni då handlat?!
    Jag bor i mellersta Skåne.

Tacksam för hjälp  =)
    Jag vet inte om de har så stora storlekar men har du kollat på Atelje mb i vinslöv? Vet att de har mycket i varje fall.
    Lycka till!
  • sollan

Ja jag tänkte ringa dem på måndag, ska nämligen köpa bröllopsklänningen där har jag tänkt. Tack.

• Amejuli

Hej på dig.

Det är verkligen inte lätt när affärer inte har ens storlek! Själv är jag väldigt liten runt men stor i kupan vilket heller aldrig finns.

Jag vet att wonderbra gör en av sina axelbandslösa upp till 85 E. Kanske har de någon annan modell som de gör ännu större.

Nu vet jag inte vart du bor men kolla också om du kan få hjälp på Gustav Melbin (i sthlm) om du inte redan varit där.

Ett annat tips är att kolla på www.bhteamet.se som ofta har fler storlekar än de vanliga affärerna. Du skulle även kunna kolla på uppercut.se men vet inte riktigt hur de är i storlekarna. Men generellt är internet bättre om man har en ovanlig storlek tycker jag. Visst kan det hända att man måste skicka fram och tillbaka några gånger men det kan det ju vara värt.

Hoppas det löser sig för dig! Vet verkligen hur besvärligt och hopplöst det kan kännas att leta BH:ar när affärerna aldrig har ens storlek.

Stort lycka till!

• Amejuli

Ett annat alternativ är att gå in på utländska korsettsidor och sådant. De har ofta större kupor.

• Precious Love

Ett hopp är att gå till någon annan butik med större kupor. Change är lite mindre i storlekarna = större kupstorlek. Jag har 65H hos Change men kan även ha 70DD från Lindex (vilket borde motsvara av 65E/F) och Wonderbras axelbandslösa kunde jag ha i 65F. Lite olika med andra ord men aldrig så stora kupor som på Change. :)

Lindex har väl lite större kupor i de underbanden, har du provat där?

Because love should be celebrated - 7 juli 2012
  • sollan

Tack alla...Ja jag får leta vidare...Vill jue gärna kunna ha min drömklänning å den kräver jue sin bh  =)

• sollan

Nej expediten på Change kunde inte ge någon hjälp me förslag på annan butik som skulle kunna tänka saje sälja större storlek.
    Ja Change va verkligen små i storlekarna =)
    Bh i rätt storlek hittar jag men tyvärr ingen utan axelband  :/

• Aniara4

Den här finns upp till G, beroende på din form kanske det räcker? (I en annan tråd konstaterades att många tyckte den var ganska stor i storleken, själv behövde jag större kupa än vanligt men det beror nog på att jag har bred byst och mycket hull i sidan.)

www.timarco.se/product.aspx

Svar på tråden Vart kan man köpa bh i störrre storlek ?