Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Tänka positivt

Nu har vi trådar där vi kan gnälla av oss och trådar där vi kan klaga och massa annat.
    Och så klagas det ju även i en del positiva trådar också självklart... Flört

Här tänkte jag att vi kunde försöka att aktivt jobba på positivt tänkande.
    Vad gick snett, och hur löste du problemet?
    Eller hur SKA du lösa ett problem som uppstått?

Eller har du bara något allmänt positivt att bidra med så går det också bra.

Inga negativa kommentarer tack

• Svar på tråden Tänka positivt
  • Chicita

Jag försöker tänka positivt för det mesta...
    Jag har ont överallt
    Mina fötter kan inte ha vilka skor som helst
    Jag ÄR tjock
    osv...

Men... Jag har en blivande make som älskar mig trots alla mina brister och för mig är glaset alltid halvfullt, aldrig halvtomt.
    I dag har jag suttit på jobbet med migrän och känt att "vilken tur att det är mellansäsong så att det är så dött som det är" Solig

• Chicita

Jag har känt hela helgen att jag är på väg att bli sjuk. Och hade feber i dag när jag vaknade. Vilket innebär att jag missar "festen" hemma hos chefen som vi alla skulle vara på i morgon efter jobbet och jag var grymt besviken...

Men så slog det mig...
    Jag har ju massa tid att fortsätta sy nu istället. Tid jag inte hade haft om jag hade jobbat.
    Jag är inte den som fejkar sjukdom och är hemma. Och hade jag varit piggare så hade jag ändå gått och jobbat.
    Men även om det nu tar mig flera timmar att göra en sak som normalt tar en halvtimme, så har jag ändå tiden att göra det...
    Och det vände hela min tankegång Solig 
    Så nu ska jag bädda ner mig i soffan under massa filtar, med allt jag behöver inom räckhåll. Och börja fålla upp en klänning för hand.
    Två flugor i en smäll, jag sitter och tar det lugnt och får ändå lite gjort Skrattande 

• Chicita

I dag fick jag en anledning att tänka över hur mycket jag har kvar att sy inför bröllopet... och det kändes nästan lite panikartat när jag ser dagarna räkna ner till det.

Men så tog jag mig i kragen och började klippa till lite tyg till en del av det jag ska sy, så nu har jag helt plötsligt 3 kläder färdigklippta, som bara ska sys. Så halva jobbet med dessa tre är gjort känns det som Skrattande

I morgon ska jag börja lite lätt med en lista i Exel på de som är inbjudna så jag kan pricka av där vilka som tackar ja och inte, samt vilken "typ" dom kommer som (adel, borgare, bönder eller vanligt klädda) så jag kan börja trixa lite med bordsplaceringen också.
    Dessa listor kommer också att lämnas ut till våra föräldrar efter OSA-datumet (som egentligen är i morgon men pga långhelgen så avvaktar vi till nån gång nästa vecka) så att föräldrarna kan börja ringa runt till dom som inte OSA:t och be dom att göra detta...

Så från en känsla av "jag hinner aaaaaldrig Skrikandes
    till känslan av "läget under kontroll" på bara ett par timmar.
    Det kallar jag positivt Glad 

• Chicita

Nu har vi kommit in från en långpromenad med  hunden, som bara var tänkt att bli hälften så lång egentligen... Men då vi fick ett par framför oss med två barnvagnar och småttingar som tjatade på sina föräldrar om att få "klappa hunden", och dom svängde in på avtagsvägen vi hade planerat att ta.. så valde vi en omväg istället...

Vågar inte lita helt på hunden och barn. Han tycker om barn, men han blir så arg när dom inte är Viggo (hans gamla mattes son) och så kan han skrämma dom när han skäller först. Innan han har lugnat ner sig alltså...

Men inget ont som inte har nåt gott med sig. Både han och vi mådde bra av den extra långa vändan Solig 

• Chicita
    shakynose skrev 2011-06-03 10:13:43 följande:
    Har sovit så fruktansvärt dåligt inatt!! Vi bor i en vindsvåning med gigantiska fönster, och på sommaren blir det både varmt och kvavt dygnet runt. Som tur är börjar jag inte jobbet förrän vid fyra, så nu ska här tuppluras!
    Jo då är vi två...
    Skulle ju upp kvart i fem i morse, men kom inte i säng förrän 23,00 pga olika omständigheter.
    och så var det ju hunden som är nykastrerad och måste ha krage och alltså sover jättedåligt han med, han bökar och gnäller och småylar. Det hjälper ju inte att sambon att släpat in en gammal fläkt som låter som ett stridsflygplan heller Skrikandes
    Blev nog bara en timmes sömn totalt, kanske två timmar...

Men hur trött jag än är i dag på jobbet så får jag ju faktiskt vara glad åt att det var en väldigt lugn dag så jag behöver inte vara alert och lösa massa problem. Glad
    Och så ska jag göra ett "mystery-shopper-uppdrag" i dag där jag får handla kläder för 350:- och jag får till och med betalt för att göra det Skrattande
    Så jag får betalt för att gå och handla i dag... Det är inte illa det inte Skrattande
  • Chicita
    shakynose skrev 2011-06-03 11:17:08 följande:
    Sah-weet!

Jag ska hålla en zumbaklass så jag måste nog uppbåda mer av både energi och moral till dess. Z zz zzz zz..... Men det är ju skoj och jag får en chans att jobba bort hamburgarna jag åt igår.
    Se där ja... vad kul Skrattande

Du gör två flugor på smällen samtidigt... Ähm det blev lite fel va? Oskyldig
    Du slår två flugor med en smäll... så ska det vara Skrattande
  • Chicita
    Jag han skrev 2011-06-03 14:36:23 följande:
    vet inte om detta hör hit, men det struntar jag i ;)
    Tyckte vi fick så bra hjälp och service när vi köpte våra ringar, så jag var tvungen att maila kedjan och berömma personalen som jobbar där.  
    Det är så lätt att gnälla och hitta fel, men svårt att ge beröm och varma ord...
    Sånt uppskattas alltid Solig
    Jättetrevligt av dig att ta tiden att göra en sån sak. Det gjorde nog någons dag en hel del ljusare
  • Chicita

Svärmor har sytt klart alla linneservetter nu så dom ligger i en påse hemma och ska tvättas så dom blir mjuka och fina. Och så hjälpte jag henne att klippa till alla stolsöverdrag så hon bara behöver kanta dom (räcker med zick-zack) så är dom klara sen också...

Vad skönt att allt går framåt nu Skrattande

• Chicita
    Kattpoet skrev 2011-06-07 07:48:39 följande:
    Men linne servetter ska ju vara stela!  Annars kan man ju inte vika dem snyggt, stelheten hos linne är ju vad Duni försöker härma.

Nu ska jag    ta mig till skolan och försöka  kräva   100 kr av hyran, det borde gå. 
    Men vi ska inte vika servetterna... Vi ska ha långservetter på medeltida vis som draperas över bordet och man delar servett med bordsgrannen "mittemot"...
    Om servetterna då är stela så kommer dom inte hänga snyggt över bordet och dom kommer vara besvärliga och obekväma att torka sig med.
    Så jag ska tvätta dom för att få stuket vi vill ha Tungan ute
Svar på tråden Tänka positivt