Inlägg från: baby freeze |Visa alla inlägg
  • baby freeze

Tänka positivt

Fast nu är det ju inte alltid så att fattiga barn är fattiga för att deras föräldrar lever över sina tillgångar och köper lyx! Skogspromenader i alla ära, men i dagsläget handlar det inte om att avstå från nöjen, utan att barnfamiljer har så små marginaler att de måste söka bistånd för att köpa lunch till barnen när de är hemma sjuka från skola och dagis.
    Självklart ska man vara glad för det man har även om det är lite, men man ska inte vara rädd för att visa ilska över orättvisorna som håller på att ta över i vårt samhälle.

• baby freeze

OBS! Det var inte menat som en negativ kommentar, tvärtom. Tycker att det är jättebra att man både visar att man kan uppskatta det man har, samtidigt som man är beredd att kämpa för ett rättvisare samhälle där ALLA barn får vara mätta och vandra i skogen.

• baby freeze
    Kattpoet skrev 2011-06-07 10:59:05 följande:
    Ja visst ska man gnälla om orättvisor men när det finns hjälp och de inte tar den då blir jag mer sur, eftersom det finns hjälp.   Gnäll först när inte hjälpen hjälper.

Jag borde vara  vrålförbannad över  att man är frisk även om man är sjuk bara för att man varit sjuk för länge, men att  bli depping och bitter hjälper inte man måste tänkta posetivt och finna lösningar.
    Ja men det är klart, det är ju därför vi skriver här!

Men jag tycker att det är hemskt att så många familjer är beroende av välgörenhet, och jag tycker inte att det är gnäll när man påvisar samhällets orättvisor. Om folk är ovetande om problemet så händer ju ingenting, och då blir det svårt att göra något åt det.
  • baby freeze

Jag är glad för att jag har fått ett fint halsband idag!

• baby freeze

Jag är väldigt glad för att människorna i min bekantskapskrets är så olika och öppna för andra människors livsval. Vad spelar det för roll om man gör karriär först, eller skaffar barn först? Det bästa exemplet är ändå min kompis som blev gravid efter en semesterflört, bestämde sig för att behålla barnet och SEN blev hon och pappan till barnet vilt förälskade och gifte sig och skaffade ett barn till. Vägen till lycka är inte nödvändigtvis uppstakad efter ett perfekt och ordnat mönster, utifrån sett.

• baby freeze

I morse fick jag kaffe på sängen för första gången i mitt liv. Det var det godaste någonsin.

• baby freeze

Yes! Jag kom ihåg att ta med mig matlådan idag. Den blir oftast stående på diskbänken därhemma, och en positiv aspekt med att ha en kylig lägenhet, är att maten håller sig så pass att jag kan trycka i mig det till kvällsmat istället.

• baby freeze

Imorse fick jag kaffe på sängen igen. Andra gången i mitt liv hörrni! Antar att det var det enkelt sätt att göra mig lycklig.

• baby freeze
    izredam skrev 2011-10-21 23:12:21 följande:
    Sambo skulle gå en tränarkurs i veckan, men av okänd anledning så glömdes den bort av oss båda. Helt och hållet. Kursen skulle varit tisdag och torsdag och klockan 21 på tisdag (samma tid som tisdagsträffen slutade) kom jag på det. Efter ett par timmar riktigt sur sambo (klubben han ska träna ett lag för har ju betalat kursen och sådär) så tror jag att jag lyckades övertala honom till att det skulle lösa sig och mycket riktigt.

Han mejlade naturligtvis och bad om ursäkt och fick chansen att gå samma kurs nu i helgen, dock får han ju betala själv - så även om det kostade honom 800kr så slapp han vänta tills i januari vilket var det som gjorde honom argast först, han skulle liksom vilja hinna gå en kurs till rätt snart tror jag... Den här kursen är tydligen på dagisnivå och gud vet vad. Men eftersom hans allvetande sambo hade rätt så löste sig allt. Yay me! Och yay dem som håller kursen xD
    Yay!
  • baby freeze

Jag var dum och hade inte koll på att mitt mobilabonnemang innebar extremt dyr internetsurf. Jag blev uppmärksammad på det och tecknade ett nytt avtal men jag hade ju hunnit surfa för rätt mycket pengar... SkämsVar helt inställd på att tugga i mig den dumheten och betala räkningen, men tänkte ringa och kolla om jag kunde få den uppdelad på ett par tre månader (det var mer än 3000kr) men istället så tog de bort hela den stora kostnaden! Jag blev så oerhört lättad och glad och tänker bara positiva tankar om kundtjänsten på tele2 just nu. Tänk att man kan få så bra hjälp från folk så här på söndagsförmiddagen.

Svar på tråden Tänka positivt