Mirjami skrev 2011-06-07 12:35:35 följande:
Vi är inte rika PENGAMÄSSIGT men attan så rika vi är ändå. Vi har kärlek, sammanhållning, INGA LÅN, äger allt själva... Jag och gubben brukar hitta på saker ca varannan månad bara vi två för att värna om kärleken och det är ovärdeligt. Vi är som nykära jämnt trots 13 år tillsammans.
Vi får ofta avundsjuka kommentarer av folk som avundas vår lycka. Folk som påpekar att de har finare hus, finare bil mm och att jag borde ta mer ansvar och arbeta mer. Men vi är lyckliga och våra barn är lyckliga, vi BEHÖVER inte det materiella på det viset. Jag vill inte arbeta mer, det gör jag när barnen blivit större istället. Nu tar vi tillvara på tiden istället, den tid som aldrig kommer åter. Kommer ni hem till mig kommer ni se ett varmt och personligt hem, en skruttig volvo och loppisfynd. Ett hem med värme och kärlek och lyckliga barn! Vad är viktigare än det?
Lycka kan man inte mäta i pengar...
Man kan ha massa pengar och saker och vara djupt olycklig ändå. Men många av dom som har det så vill inte inse det. Utan måste pracka på andra sin livsfilosofi...
Att ta en helg bara ni ibland är helt suveränt.
Vi är ju ensamma fortfarande och vi får alltid höra "vad ska ni med så stort hus till? Ni som bara är två..."
jamen det kanske kommer smått om ett tag, vem vet. Eller så kanske vi adopterar eller väljer att bli fosterfamilj / avlastningsfamilj... eller så vill vi bara ha många rum. Det är inte andras problem liksom
Vår viktigaste regel är - Lägg er aldrig osams
Det är så lätt att man i drömmarnas värld fortsätter grubbla och problemet bara växer i så fall...
Jag är världens lyckligaste tack vare att jag träffat min älskling känner jag. En underbarare kille kan jag inte hitta. Och jag har letat *S*