• Vilding

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Den vänstra är min med en slät förlovningsring med samma profil till den.

• Vilding

Den är i platina precis som våra förlovningsringar. Din ring ser ju helt fantastisk ut, jättevacker!

Godis skrev 2011-05-23 13:28:03 följande:
    Vilket material ska du ha?
    Skoj att d inte e bara jag som har "ovanlig" ring, ur svenska mått mätt Skrattande
  • Vilding
    Godis skrev 2011-05-23 14:57:23 följande:
    Tack!! Va glad jag blir...

Vilken carat kommer du ha? Själv e jag inne på 1.5 men jag har rätt så korta med knubbiga fingrar (stl 7 us)...
    Stenen är 0.32 valet låg mellan den och en som var 0,4 men bestämde mig för att den mindre passade min hand bättre och att den skulle bli mer praktisk i vardan. Jag provade så stort som 1 men det såg groteskt ut på mina små händer... att försöka mecka in den i en handske var dessutom ett stort projekt som jag inte vill vara med om varje gång jag fryser om händerna.
  • Vilding

Jag köpte min ring i december förra året i London medan alla flyg var inställda på grund av snön. Handskar kändes högaktuellt just då. Kan tänka mig att man inte tänker lika mycket på det mitt i sommaren men jag använder nästan bara tighta skinnhandskar och tänker inte sluta med det till fördel för en större sten. :)

Godis skrev 2011-05-23 16:13:01 följande:
    Haha...jag får helt enkelt klara mig utan vantar framöver Skrattande
  • Vilding

Usch! Du skulle nog kunna dra nytta av lite självcensur.

nikkihag skrev 2011-05-23 16:38:01 följande:
    Ser ut som ringar från Ur & Penn, fanns tidigare på deras hemsida för 229 kr tror jag det var.
    Köpte dessa själv för att ha som "vanliga smycken" fina men definitivt inget jag skulle välja som vigselringar
    då de i verkligheten mest ser ut som billiga bijouteri-ringar.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011