• Ferrir

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Det här är min förlovningsring som är beställd och som jag väntar och väntar på :) 

• Ferrir
    melonmint skrev 2011-10-31 20:45:56 följande:
    Jättefin! 
    tack så mkt! hoppas den är lika fin i verkligheten bara då den är beställd över internet..
  • Ferrir
    Majsan1973 skrev 2011-11-13 20:55:33 följande:

Min Vigselring. Beställt den i veckan. Titan, vitguld och diamant :))
    Jag har samma! Fast som förlovningsring! Är så sjukt fin! Bara älskar den! 
  • Ferrir
    Therese R skrev 2011-11-16 15:16:37 följande:
    kommer från titanringar.com! Den är fantastiskt fin! helt underbar i verkligheten med! 

• Ferrir
    Tezz81 skrev 2011-11-17 12:33:37 följande:
    Är ringen 5mm? Kikade på titanringar.com efter att jag beställt från zelini... Hoppas dom är lika fina så jag inte gjort bort mig. Synd att jag inte visste om den sidan innan. Lätt att vara efterklok......Jätte fin ring!
    Den är 3 mm och diamanten är på 0,25 carat, ca 3,3 mm :) Jag tror dom är fina från zelini med! 
  • Ferrir
    Tezz81 skrev 2011-11-18 14:21:57 följande:

Mina kom idag och jag är inte 100% nöjd. Dom är 5mm båda (både förlovning och vigsel) och det känns väldigt klumpigt. Tog den minsta stl på vigselringen som var 5mm... den skulle ha varit bara 3 inser jag nu. ( fanns dock inte) Ångrar att jag beställde en sådan och graverade den dessutom.... ¨Beställde dessutom sidenmatt och hade nog kanske velat ha blank när allt kommer omkring. Trodde dom skulle vara ljusare. Sen känns den lite stor trots att den är 18,19 och den jag provat var 18,25....... F-n

Vad tråkigt att du inte är helt nöjd! Går det inte att lämna tillbaka trots gravyr? det brukar gå på många ställen fast man får betala en liten avgift för att ta bort gravyren.. Angående färgen så skiftar den väldigt! min såg väldigt mörk ut när jag fick den tyckte jag och var lite missnöjd med det, men den fångar ljuset så fint och är alldeles jätteljus så fort det är normalljust runt omkring. Jag gillar just det med titan att det ser så olika ut hela tiden! Min var faktiskt lite stor den med jämfört med de ringarna jag provade ut strlk med. Men jag har insett att det inte krävs särskilt mkt för att fingret ska svullna lite och då sitter den perfekt, så jag är glad att jag har lite spelrum faktiskt! 
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011