Någon som håller sig till bröllopsnatten?
Hej!
Tänkte kolla om det är någon som håller sig till bröllopsnatten? Kan tänka mig att det inte är så vanligt längre!
Det var lite mer än två månader sedan vi fick barn och vi har "testat" ha sex igen två gånger efter det men jag har verkligen känt att jag inte är redo än, tyvärr.. det gjorde lite ont så är lite rädd eftersom jag sprack rätt mycket vid förlossningen. Sedan hade vi inte speciellt mycket sex i slutet av graviditeten då min sambo tyckte det var obehagligt med tanke på att vår son låg där.. (fjolligt tänkande av honom). Men jag accepterade det, jag kunde hålla mig.
Jag har snart tid för efterkontroll hos barnmorskan och tanken var väl att vi ska börja med sexet efter den för att se så allt är OK. Men igår kände jag att jag inte vill.. jag vill inte ha sex igen som "vanligt". Jag vill vänta, vänta tills bröllopsnatten. Problemet är väl att vi änu inte har något datum, vi vet inte om det blir om 1år eller 5 år liksom.. Det känns bara så "rätt" för mig, som att jag får ta tillbaka det jag miste med helt fel kille! Vi är ganska unga 20-25 och jag hade sex innan jag träffade sambon, vilket jag ångrar riktigt mycket i efterhand! Önskar att jag väntade på denna underbara karl.. frågan är väl..
Kan jag göra så här?