Råda säteri
Hej!
Någon som har varit på/haft bröllop på Råda Säteri? Letar recensioner! :)
Hej!
Någon som har varit på/haft bröllop på Råda Säteri? Letar recensioner! :)
Vi skall ha vårt där, på lördag
Så nästa vecka kan jag berätta mer.
Hittills är jag mycket nöjd med service och bemötande.
Lite dyrt kan jag tycka, men det återstår att se om mat, service och allt annat matchar priset.
Vi var där som bröllopsgäster för 12 (!) år sedan. Det var fantastiskt, vacker miljö, god mat och perfekt på alla vis! Det enda vi tyckte var lite synd var att det var dukat i två rum med en inte så stor öppning emellan, så alla såg inte alla gästerna. Men de kanske har gjort om? (Tror att det var väldigt många gäster också)
Hej och tack båda två!!!
Hoppas du får ett underbart bröllop idag Fröken Mill! Ja, det är lite dyrt så jag är hemskt nyfiken att höra allt om ert bröllop sedan om du har möjlighet och lust. Stort tack på förhand!!!
Sambe - stora matsalen tar numera ca 70 pers så om man inte är fler än så kan man sitta i samma rum. Dock har Råda bytt ägare på senare år, men jag hoppas att det är lika bra som du skriver! :)
Vi hade en helt fantastisk dag. Maten var helt gudomlig och tårtan var om möjligt ännu bättre. Enda som var ett minus var de inte fyllde på glasen vid förrätten, så att många satt med tomma glas. Så om ni väljer Råda, var tydliga med exakt hur ni vill ha det vid middagen. Vi var bara 35 st och satt i ett rum på övervåningen som var välidgt fint. Kaffe och tårta tog vi i salongen jämte.
Det låter ju jättebra! Roligt att ni är nöjda med er stora dag! Om du kommer på något annat som vi bör tänka på får du gärna höra av dig. Förresten, ordnade ni någon transport för gästerna så att de kunde dricka vin utan att tänka på chaufförer? Eller tog de flesta taxi?
Vi hade ingen fest utan en lunchmottagning för närmaste vänner och släkt. Vi vigde oss kl 14 och sen lämnade vi mottagningen runt 19:00 och firade kvällen själva i en svit.
Vi kommer att ha en fest för alla vänner om 1 vecka.
Så vi ordnade ingen transport för gästerna.
Angående bröllop på råda säteri:
Vi hade både vigsel och bröllop där, aug 2013. Vi var totalt 64 pers. Innan fick vi info om att max 70 pers rymdes i det största rummet. Jag kan säga så här, att påstå det är att lura folk. Vi satt 64 pers i rummet och det var så trångt att serveringspersonalen ej kunde gå emellan borden för att inte tala om hur varmt det var...gästerna fick sitta jättetrångt, det kändes fruktansvärt tråkigt. Det gick tex inte att resa sig upp utan att personen bakom fick resa sig upp och dra in sin stol....det blev dessutom väldigt varmt i det rummet. Förstörde väldigt mycket av middagen, och vi kände oss rejält lurade och tyckte synd om våra gäster. Så här i efterhand borde vi insett att rummet aldrig skulle rymma så många gäster så vi får väl skylla oss själva lite, samtidigt som man litar på Råda när de säger att 70 pers får plats. Maten och serveringspersonalen var dock superbra, liksom vigseln utomhus och stället är jättefint. Men. VA INTE MER ÄN MAX 55 PERS. Ett minus var att vi hade vigsel utomhus och i vårt kontrakt stod det att råda skulle tillhandahålla el ner till vigselplatsen för musikerna (äppelträdet på stora gräsmattan mot vattnet till). En vecka innan vigseln får vi besked från kordinatorn att de inte kommer tillhandahålla el pga incident på ett bröllop veckan innan där musikernas instrument gått sönder pga elfel. Dock efter påtryckningar och diverse tjafs (solklart då det stod i kontraktet som bägge parter signat kan tyckas) så ordnande de med nya sladdar för att kunna dra ner el...så: mkt mkt bra mat, fint ställe, mkt bra serveringspersonal. Men INTE lämpat för 70 pers, max 55. Tveksam till att man väljer att meddela brudparet en vecka innan att man inte kan tillhandhålla el ner till vigselplatsen för musiker...dock löste de detta efter påtryckningar som sagt....