• TheJohanna

Vilka brukar man bjuda till svensexan??

En kompis till min pojkvän har hört av sig och ville dra ihop en svensexa så jag ska nu ge honom namn på några som han kan höra av sig till.

Men VILKA?

Har inga som helst erfarenheter av det här (och själv har jag undanbett mig möhippa så där kan jag inte heller jämföra)...

Brukar man bjuda kompisarna eller alla som är bjudna till bröllopet som är ungefär i samma ålder? T.ex. mina kompisars respektive...?

Tacksam för svar snarast eftersom jag måste höra av mig till han som skulle dra ihop nåt!

• Svar på tråden Vilka brukar man bjuda till svensexan??
  • Tinzi

ENligt vad jag fått lära mig så är det alla av samma kön från bröllopet, dock ej gamla farfar kanske och ens pappor lixom, så typ som du skrev samma ålder.

Dock varierar detta, vi ska på bröllop nu där min blivande inte är bjuden på svensexan hos min väninnas kille trots att de setts en del..så vissa tar bara bästa vännerna lixom... 

• Chicita

Det brukar vara så att man tar inbjudningslistan och bjuder alla av samma kön på den (förutom föräldrarna kanske då)...
    Men det är inte fel att lägga till kompisar som inte är bjudna på bröllopet.
    Vilka vill din blivande ha med på svensexan?
    Det är nog det viktigaste som du ska ha i bakhuvudet när du lämnar ut en lista till den som frågade. 

• TheJohanna

Okej.. Men mina kusiner som inte ens träffat honom då? Många bor i andra delar av landet fast sådant tänkte jag ju i och för sig förtydliga så att han som bjuder in formulerar sig på ett sådant sätt att de är välkomna om de känner att de har tid och råd att resa iväg på ytterligare en grej innan bröllopet.

• Chicita

Det är ju inte obligatoriskt att delta  bara för att man ska på bröllopet.

När dom bjuder in till svensexan så är det ju bara att tala om att dom anordnar en svensexa och det här kommer ske, det kommer kosta så här mycket. Vill dom vara med?

Sen är det upp till individen att tacka ja eller nej 

• litenkaka

Enligt mig bjuder man alla män, även pappan. Det är en kväll där gästerna ska lära känna varandra lika mycket som det är att fira brudgumen. Men vet att många inte instämmer...du får nog helt enkelt se till vad du tror din m2b hade velat.

Änglamamma till Hedvig 110322 ♥
Svar på tråden Vilka brukar man bjuda till svensexan??