• SannyFi

Oanvänd eller använd brudtärneklänning?

Hej

Jag har köpt en jättefin klänning som jag tänkte ha på min kusins bröllop där jag ska vara brudtärna. Nu är det så att jag innan dess även är bjuden på en fin tillställning där denna klänning skulle vara helt perfekt och skulle jättegärna ha min nya, fina klänning då.

Är det fel av mig att bära min klänning som jag ska ha som brudtärna innan bröllopet, måste klänningen vara ny och oanvänd? Min kusin bad oss köpa egna klänningar i precis vilken stil vi ville, så det är ingen typisk "brudtärneklänning" (om det finns).

Kram
    Sanny 

• Svar på tråden Oanvänd eller använd brudtärneklänning?
  • förlovadflicka

Fråga bruden vad hon tycker, det beror ju helt på henne :) 

• SannyFi

Jag gjorde det och det kändes som om hon inte riktigt ville säga att hon tyckte det var tråkigt. Typ: "hmm jag vet inte om det verkligen är korrekt eller om det är ett ettikettsbrott enligt Magdalena Ribbing, men det är ok med mig". Men det lät ganska så falskt! Så nu blir jag osäker...

• Aniara4

Är det samma människor på den andra festen?

• SannyFi

Min mans bror har tagit sin flygkaptensexamen (eller vad det heter) och hon känner någon annan som också har det så vi ska på samma tillställning för att fira dem, men inte umgås med varandra mer än att säga hej eller nått. Lite svårt att förklara.

• mikaela86

Jag hade nog inte haft det då, om bruden också ska dit!

Svar på tråden Oanvänd eller använd brudtärneklänning?