• Thessa01

Ni med barn, bestämmer ni näbben och marskalkens kläder

eller får de vara med och välja? mina barn är 8 och 9 år och kanske inte vill gå klädda hur som helst

• Svar på tråden Ni med barn, bestämmer ni näbben och marskalkens kläder
  • zvartaliljan

Mina näbbar har fått vara med o bestämma, de är 5, 7, 10 och 11 år. Jag hade föredragit några enklare klänningar men de vill allihop ha stora puffiga "bakelser" med underkjol o hela fadderattan så så blev det...de var så lyckliga när vi provade dom i helgen så det sken om dom Hjärta

marskalken?? Han får väl bestämma en del själv...svårt o bestämma helt åt en vuxen man...där har jag bara sagt färgen på västen, sen har han själv ordnat kostym o så.

• Pinkgrape

Min dotter är bara 4,5år, men hon var själv varit med och bestämt klänning. Vi hittade en jättefin på Lindex som vi båda gillade :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • BlivandeFru2011

Vår son kommer vara 20 mån vid bröllopet, så vi har helt bestämt hans. Även brud0näbben som kommer vara 2,5 år har vi i samråd med hennes föräldrar bestämt kläderna till.
    Sen får man ju se om de ens är sugna på att gå in i kyrkan eller om de kommer röja runt mest, men det är lite av charmen kan vi känna.

• MissNina

Mina döttrar som ska vara näbbar fick vara med och bestämma. De är 6 och 4 år.
  • idaa

Vår brudnäbb är min blivandes systerdotter, och där har jag pratat med mamman. Känner tjejen också så jag har ganska bra koll på vad hon gillar... Nu hänger klänningen i garderoben och jag hoppas att hon kommer känna sig som en prinsessa på våran dag!

• Thessa01
    MissNina skrev 2011-05-24 09:45:32 följande:

Mina döttrar som ska vara näbbar fick vara med och bestämma. De är 6 och 4 år.
    Jättefin! Kommer att bli så söta så
  • Thessa01
    idaa skrev 2011-05-24 11:53:43 följande:

Vår brudnäbb är min blivandes systerdotter, och där har jag pratat med mamman. Känner tjejen också så jag har ganska bra koll på vad hon gillar... Nu hänger klänningen i garderoben och jag hoppas att hon kommer känna sig som en prinsessa på våran dag!

Å, det gör hon säkert. Måste vara många små flickors dröm att vara näbb
  • Thessa01
    zvartaliljan skrev 2011-05-23 19:28:28 följande:
    Mina näbbar har fått vara med o bestämma, de är 5, 7, 10 och 11 år. Jag hade föredragit några enklare klänningar men de vill allihop ha stora puffiga "bakelser" med underkjol o hela fadderattan så så blev det...de var så lyckliga när vi provade dom i helgen så det sken om dom Hjärta

marskalken?? Han får väl bestämma en del själv...svårt o bestämma helt åt en vuxen man...där har jag bara sagt färgen på västen, sen har han själv ordnat kostym o så.
    Ok, sonen ska här vara maskalk och han är nio år...men jag vet att dottern älskar rosa/lila och skulle gärna matcha de två med rosa/lila men tror det är kört Har annars hittat en fin ljuslila väst med ljust rosa brokad...men jag kan som sagt inte tvinga honom att gå klädd så tror jag....får nog bli något mer neutralt

Misstänker att dottern vill vara puffig...men man vet aldrig, jobbigt om hon skulle hitta någon jag tycker är ful, men då får man väl försöka avleda och komma med andra förslag kanske
  • zvartaliljan
    Thessa01 skrev 2011-05-25 23:30:11 följande:
    Ok, sonen ska här vara maskalk och han är nio år...men jag vet att dottern älskar rosa/lila och skulle gärna matcha de två med rosa/lila men tror det är kört Har annars hittat en fin ljuslila väst med ljust rosa brokad...men jag kan som sagt inte tvinga honom att gå klädd så tror jag....får nog bli något mer neutralt

Misstänker att dottern vill vara puffig...men man vet aldrig, jobbigt om hon skulle hitta någon jag tycker är ful, men då får man väl försöka avleda och komma med andra förslag kanske
    men marskalk är han väl inte då....brudnäbb är barn som är mellan 3-10 år (på ett ungefär). Både pojkar och flickor kan ingå i en brudnäbb.
    Tärna och marskalk är ju vuxna eller ja, tonåringar går väl med. Men aldrig varit med om ett barn som marskalk...fast min BM kallar vår 1½-årige son för sin "mini-bestman"

Här har både näbben, marskalken och min BM champagnefärgat, det var lite mer neutralt. Jag ville också ha lila först men det vägrade killarna
  • Thessa01
    zvartaliljan skrev 2011-05-26 06:00:13 följande:
    men marskalk är han väl inte då....brudnäbb är barn som är mellan 3-10 år (på ett ungefär). Både pojkar och flickor kan ingå i en brudnäbb.
    Tärna och marskalk är ju vuxna eller ja, tonåringar går väl med. Men aldrig varit med om ett barn som marskalk...fast min BM kallar vår 1½-årige son för sin "mini-bestman"

Här har både näbben, marskalken och min BM champagnefärgat, det var lite mer neutralt. Jag ville också ha lila först men det vägrade killarna
    Ha,ha, ok, ska sluta säga til honom att han ska vara marskalk då   Kan tänka mig att det blir champagnefärgat här också...
Svar på tråden Ni med barn, bestämmer ni näbben och marskalkens kläder