• ElinS

Åsikter om fransförlängningar

Hallå!

Jag skriver här för att jag gärna vill veta vad ni tycker om fransförlängningar. Vilka erfarenheter ni har, både positiva och negativa. Jag är själv Makeupartist och hårstylist och har ganska nyligen utbildat mig till fransstylist. Jobbar med singelfransar och har hittills haft en kundnöjdhet på 100 %. Har inte märkt av något slitage på kundernas egna fransar och är toppennöjd med resultaten.

Men jag VET att många är otroligt missnöjda med sina fransförlängningar de gjort på många salonger/hos olika personer, att det kliat och gjort ont och blivit irriterad, och att de egna fransarna slitits på och lossnat. Så jag är intresserad av att höra era erfarenheter =) Vilken metod och vilka produkter som använts mm.

Mvh Elin Sunnert

• Svar på tråden Åsikter om fransförlängningar
  • Mirjami

Jag har gjort och jag blev nöjd. Jag kan dock säga att en frans stack in i ögonlocket när jag blinkade, så den drog jag bort. De sitter sämre om man partajat och somnat på ansiktet, fast det kanske inte är så konstigt, ha ha... Då lossnade några. Men de är så många så att några lossnade gjorde inget med helhetsintrycket. Jag har inte märkt av att mina naturliga fransar tagit direkt stryk, har så korta i vanliga fall.

Största fördelen för mig var att det gick sjukt snabbt att sminka sig. Behövdes bara lite concealer, för fransarna gav en helhetssminkat uttryck ändå. 5 minuter på morgonen och man var redo för allt liksom!

Dock har jag arbetat sjukt mycket och inte haft tid att åka och fylla på dem så de fick ryka. Ska dock göra om dem nu och fylla på dem som sig bör.

Kan dock inte säga ngt om produkterna som användes, jag låg ju och blundade :)

• Sebastiána

Hur ofta måste man fylla på?

• EllaBella

Jag har själv inte testat, pga det är så DYRT. 1500 - 2000:- är de priser jag sett. Jag lägger gärna 3-4000:- på en hårförlängning men det blir ju också betydligt större skillnad än en fransförlängning. Vill jag ha fina fransar på en fest så finns ju fina lösögonfransar.

• shakynose

Jag tycker inte att det verkar värt. Väldigt dyrt och ser lite obekvämt ut. Jag har använt revitalashserum och fått en extrem effekt och det kostar ju mycket mindre. Tar ett par månader att växa, men håller ju också längre sen.

• ElinS
    Sebastiána skrev 2011-05-24 14:53:13 följande:
    Hur ofta måste man fylla på?
    De flesta fyller på efter 3-4 veckor. Ett fullt set består av ca 65-80 fransar/öga och efter 3 veckor har ca 30 lossnat. (eftersom man tappar några fransar naturligt varje dag) så då brukar det vara finast att fylla på fler på de nya fransar som vuxit ut.
  • ElinS
    shakynose skrev 2011-05-24 15:28:37 följande:
    Jag tycker inte att det verkar värt. Väldigt dyrt och ser lite obekvämt ut. Jag har använt revitalashserum och fått en extrem effekt och det kostar ju mycket mindre. Tar ett par månader att växa, men håller ju också längre sen.
    Jag har faktiskt inte provat revitalashserum själv så jag vet inte riktigt hur det fungerar (men jag vet många som är nöjda med det) Blir fransarna tätare av det också?

Det ska dock inte se obekvämt ut med fransförlängning, då är det felgjort. Kika på bilden jag la upp i mitt första inlägg, fransarna är förlängda av mig och det käns inte att man har dem =) Fast jag håller med, har sett vissa som har fransar som verkligen ser "obekväma" ut men som sagt; det är felgjorda.
  • shakynose
    ElinS skrev 2011-05-24 16:34:39 följande:
    Jag har faktiskt inte provat revitalashserum själv så jag vet inte riktigt hur det fungerar (men jag vet många som är nöjda med det) Blir fransarna tätare av det också?

Det ska dock inte se obekvämt ut med fransförlängning, då är det felgjort. Kika på bilden jag la upp i mitt första inlägg, fransarna är förlängda av mig och det käns inte att man har dem =) Fast jag håller med, har sett vissa som har fransar som verkligen ser "obekväma" ut men som sagt; det är felgjorda.
    Fransarna blir ju lite tjockare av det, och eftersom de håller längre så blir de även tätare eftersom de hårstårn som brukar lossna sitter kvar längre.
  • RiNa
    shakynose skrev 2011-05-24 15:28:37 följande:
    Åhhh låter superintressant, har helt missat detta. Var kan man köpa det och ungefär vad kostar det? Hur använder man det? Många  frågor på en gång nu märkte jag. =)
  • shakynose
    RiNa skrev 2011-05-24 19:24:42 följande:
    Åhhh låter superintressant, har helt missat detta. Var kan man köpa det och ungefär vad kostar det? Hur använder man det? Många  frågor på en gång nu märkte jag. =)
    Jag köpte min här:
    www.hudvardsbutik.se

Men det finns på andra ställen också. Finns även en produkt som heter Neulash som också ska vara jättebra.
  • marimekko86

Har aldig provat själv och vill nog inte göra heller då jag har rätt så långa och mycket fransar, dessutom svarta så det blir nog ingen WOW effekt på mig. En kompis till mig gjorde och blev ju skitfin verkligen MEN hon var inte nöjd då de klibbade ihop när hon duschade typ...men vet tyvärr inte vad som användes på henne...

• solros1

jag är helt inne på att testa jag har väldigt korta fransar och önskar  att få längre .... hur mkt innan bröllopet tycker du att man ska göra det... OM det nu inte blir bra, kan man ta bort dem o börja om?

• ElinS
    solros1 skrev 2011-05-24 20:58:48 följande:
    jag är helt inne på att testa jag har väldigt korta fransar och önskar  att få längre .... hur mkt innan bröllopet tycker du att man ska göra det... OM det nu inte blir bra, kan man ta bort dem o börja om?
    Jag skulle rekommendera att göra det första gången ca 3-4 veckor innan bröllopet, och göra en påfyllning strax innan. (man brukar fylla på efter3-4 veckor)  Då har du tid att känna efter hur det käns för dig och att ta bort dem om du inte trivs med fransarna. Det finns en speciell remover som tar bort lösfransarna utan att skada dina egna fransar, så absolut går de att ta bort. De flesta trivs dock väldigt bra i fransarna och vill inte sluta fylla på sen =)

Mitt tips är också att verkligen kolla upp personen/salongen du ska göra hos. Vilken metod de använder och vilka produkter (tex lim)... Vissa salonger sätter bara ca 30 fransar på varje öga (ett fullt set är 60-80 fransar/öga), vissa lim är dåliga och fransarna kan lossna i "förtid". Det finns också en metod som kallas flares, där små knutar med flera lösfransar limmas in bland de riktiga fransarna och gör att fler fransar limmas ihop. Detta är INTE en bra metod. Det sliter på fransarna och kan sticka och göra ont! Och blir dessutom inte snyggt!

Ofta (inte alltid) är det så att ju billigare det är desto sämre. Och be att få se bilder från tidigare kunder!
    Hoppas du blivit lite klokare. =)

Finns bilder på min hemsida och blog på fransförlängningar jag gjort.
    www.elinsunnert.com
    blog.elinsunnert.com

• ElinS
    marimekko86 skrev 2011-05-24 20:05:31 följande:
    Har aldig provat själv och vill nog inte göra heller då jag har rätt så långa och mycket fransar, dessutom svarta så det blir nog ingen WOW effekt på mig. En kompis till mig gjorde och blev ju skitfin verkligen MEN hon var inte nöjd då de klibbade ihop när hon duschade typ...men vet tyvärr inte vad som användes på henne...
    Konstigt att de klibbade ihop...det är klart de liksom "klumpar" sig lite när de är blöta men de ska ju gå isär när de torkat igen...
  • ElinS

Är det någon som har gjort förlängning med flares?? Positivt, negativt?

Svar på tråden Åsikter om fransförlängningar