Musik under middagen
Hej!
Planerar ni att ha musik under bröllopsmiddagen?
Hej!
Planerar ni att ha musik under bröllopsmiddagen?
Ja, vi ska ha det, har själv arrangerat 20 låtar för två fioler, cello och piano och ska ha ett par kompisar och gamla lärare som spelar gratis :) Mest för att sätta stämning liksom :)
Vi blir 90 pers, så vi hoppar musiken. Det blir bara ett ytterligare sorl att överrösta kände vi. Men hade vi haft musik, hade vi haft något klassiskt.
Vi hade en spellista på spotify med lugna låtar. Men hade inte funkat om vi inte hade gett en av gästerna i uppdrag att sänka ljudet vid varje tal...
Nej. Jag tycker bara det är störande, och som MagicBride säger måste man ju ha någon som springer och stänger av vid varje tal.
Vi har gjort ett festhäfte med lite sånger i, så det blir allsång. Våra musiker spelar även under middagen.
Jag vill gärna ha musik under middagen, men det ska vara lågt och det ska vara rätt lugna låtar. Givetvis en fjärrkontroll så man kan stänga av under eventuella tal. Men musik är viktigt för mig så det ska vi ha hela dagen och kvällen. Synd bara att timmarna inte räcker till för alla de låtar jag vill höra.
Vi kommer att ha levande musik (så att säga) och även gycklare som underhåller under middagen.
Dessa får samarbeta med toastmastern för att inte störa tal och liknande...
Stämningen är det viktigaste för oss, hela bröllopet står och faller med att vi får till rätt stämning och känsla