Näsduk till bröstfickan
Var köper man näsduk till bröstfickan på brudgummens kostym?
Eller syr man den själv kanske?
Tips mottages tacksamt.
Var köper man näsduk till bröstfickan på brudgummens kostym?
Eller syr man den själv kanske?
Tips mottages tacksamt.
När vi köpte blivandes väst och kravatt så ingick en näsduk till fickan i "kitet". :)
Vi köpte den på Lillys i Stockholm glömde jag skriva också. :)
Oki,,, förstår. :)
Situationen här är den att sambon redan har en snygg slips i perfekt färg och nån väst ska han inte ha. Men en näsduk i bröstfickan vore ju "snofsigt". :)
Har sett att dom säljer det separat på MQ. Hänger bland slipsarna. :)
Finns väl på dressman och alla "killaffärer" med finkläder också :)
Dressman har vet jag. När vi handlade sambons kostym där sa hon som jobbar där att om man inte httar en bra näsduk kan man ta en slips som matchar, eller samma om man köpt den där, och klippa av ändarna en bit och sticka ner i fickan.
Lägger man snibbarna lite omlott och nästar ihop dem lite så blev det faktiskt jätte snyggt. Det blir det för sambo och marskalk här.
Låt honom välja själv!!?
Tror att det finns i alla herraffärer, och även MQ och H&M tror jag har. Eton har suuuuupersnygga näsdukar (och slipsar, skjortor, kravatter, osv), som ju kostar lite mer men är av toppenbra kvalitet.
Tänk på att enligt stilexperter så ska inte slips och näsduk ha precis samma mönster. Gärna ta upp varandras färger och matcha på så vis, men är det precis samma får man en "clowneffekt" - ja, enligt stilexperterna alltså.
Vi beställde slipsar till marsalkerna på mytuxedo.com och där fanns där näsdukar också, i massa färger. Beställde dem i förra veckan och de kom igår, billigt och bra!
Tack till er övriga för bra tips! Vi får kika runt lite och ta med oss den befintliga slipsen så vi hittar nåt matchande.
kanske lite från ämnet men läste en stilguide för män att matcha färgen på slips/fluga/näsduk med sin färgen på tjejen klänning är bara för folk som tävlar i dans, så det kan ni ju tänka på =)
Det mest eleganta och formella är vita linnenäsdukar. Svårt att få tag på i Sverige, men kan beställas på nätet, exempelvis från Woods of Shropshire.
Tusen tack för alla bra tips! Finns ju många ställen att välja på, så då ska vi se oss omkring och hitta en i rätt nyans.