Det blir ju enklare att komma med förslag ifall du skriver vilken budget du har och lite om vilka intressen han har så att vi slipper spekulera helt fritt :)
Jag älskar att ge bort upplevelser och gav min mamma en Londonutflykt så sent som idag (mycket uppskattat kan jag tillägga :)), men upplevelser behöver förstås inte vara dyra heller. Exempelvis en picknick med någonting drickbart och jordgubbar på tu man hand kan ju vara nog så mysigt som att åka iväg någonstans.
Ifall du däremot kan tänka dig att lägga lite mer pengar på presenten så har jag ett annat förslag (som jag själv skulle vilja ge min älskade någon gång) och det är att ta med honom till en fotograf och ta vackra bilder på er tillsammans (eller kanske ta bilder på dig själv och ge honom). Jag såg en gång väldigt vackra nakenbilder som ett par hade tagit tillsammans, inte alls porriga utan enbart konstnärliga, som inspirerade mig att ta liknande bilder själv - men ni kan såklart välja att behålla kläderna på ifall ni hellre vill det ;)
Ett förslag, som dessutom har fördelen att kunna vara gratis, är att ge honom valfritt antal checkar på diverse sysslor som du vill befria honom från eller förgylla hans tillvaro med. Om det sedan handlar om att han ska slippa att dammsuga, tvätta bilen, få välja film i en vecka eller kanske något mer barnförbjudet... ja där är det ju bara din fantasi som sätter gränser :)