Beröm till Nordstans Guld
Hej,
Vill dela med mig av mina erfarenheter av Nordstans Guld. Jag vill börja med att säga att jag möjligtvis är den krångligaste och petigaste kunden någonsin.
Jag skulle beställa min vigselring hos Nordstans Guld och valde en specialanpassad Schalinsring modell Himla: smalare skena, lägre skena, fler och mindre storlek på sidostenar, större storlek på mittsten. När ringen kom blev jag väldigt besviken. Den såg väldigt tråkig ut men det värsta var att fattningen på mittstenen var helt sned. Det såg tyvärr ut som ett riktigt hafsverk. Först tyckte Christian (ägaren? av butiken) att ringen var "skitsnygg" men när jag inte gav mig dröjde det inte länge innan han också erkände att fattningen inte var acceptabel. Vet inte om han tittade ordentligt på ringen första gången.
Han erbjöd sig att skicka tillbaka ringen till Schalins så att de fick fixa till den. Men eftersom ringen såg så tråkig ut i övrigt, inte alls som förebildsringen jag lämnat bilder på, så skulle jag troligtvis ändå inte bli nöjd med resultatet. Christian erbjöd mig då att backa hela köpet och tom få handpenningen tillbaka, ett erbjudande som jag tackade ja till. När jag var inne i butiken för att hämta de andra ringarna som lämnats på puts och gravyr och backa köpet av vigselringen sa jag att det gott räckte att de betalade tillbaka halva handpenningen (betala tillbaka 500 kr) för allt besvär de haft och för att de putsat och graverat - men inte ens det behövde jag göra utan jag fick hela handpenningen tillbaka.
Christian är mycket serviceminded och har gjort allt för att gå mig till mötes. Att ringen från Schalins såg ut som den gjorde är inte hans fel. Jag tycker att det var väldigt sjysst att låta mig backa från köpet och vill därför ge Nordstans Guld lite beröm här på Bröllopstorget.
Ps: enligt min erfarenhet är Nordstans Guld och Hedens Guld billigast på Schalinsringar i Göteborg just nu iaf. sedan kan säkert priset variera pga kampanjer.