• Snövit007

Beröm till Nordstans Guld

Hej,

Vill dela med mig av mina erfarenheter av Nordstans Guld. Jag vill börja med att säga att jag möjligtvis är den krångligaste och petigaste kunden någonsin.

Jag skulle beställa min vigselring hos Nordstans Guld och valde en specialanpassad Schalinsring modell Himla: smalare skena, lägre skena, fler och mindre storlek på sidostenar, större storlek på mittsten. När ringen kom blev jag väldigt besviken. Den såg väldigt tråkig ut men det värsta var att fattningen på mittstenen var helt sned. Det såg tyvärr ut som ett riktigt hafsverk. Först tyckte Christian (ägaren? av butiken) att ringen var "skitsnygg" men när jag inte gav mig dröjde det inte länge innan han också erkände att fattningen inte var acceptabel. Vet inte om han tittade ordentligt på ringen första gången.

Han erbjöd sig att skicka tillbaka ringen till Schalins så att de fick fixa till den. Men eftersom ringen såg så tråkig ut i övrigt, inte alls som förebildsringen jag lämnat bilder på, så skulle jag troligtvis ändå inte bli nöjd med resultatet. Christian erbjöd mig då att backa hela köpet och tom få handpenningen tillbaka, ett erbjudande som jag tackade ja till. När jag var inne i butiken för att hämta de andra ringarna som lämnats på puts och gravyr och backa köpet av vigselringen sa jag att det gott räckte att de betalade tillbaka halva handpenningen (betala tillbaka 500 kr) för allt besvär de haft och för att de putsat och graverat - men inte ens det behövde jag göra utan jag fick hela handpenningen tillbaka. 

Christian är mycket serviceminded och har gjort allt för att gå mig till mötes. Att ringen från Schalins såg ut som den gjorde är inte hans fel. Jag tycker att det var väldigt sjysst att låta mig backa från köpet och vill därför ge Nordstans Guld lite beröm här på Bröllopstorget. 

Ps: enligt min erfarenhet är Nordstans Guld och Hedens Guld billigast på Schalinsringar i Göteborg just nu iaf. sedan kan säkert priset variera pga kampanjer.

• Svar på tråden Beröm till Nordstans Guld
  • Mia4

Håller med om att de är väldigt tillmötesgående och löser problem som uppstår! Vi har varit mycket nöjda med dem också!

• brudflickan

Måste hålla med! De är fantastiska! Har precis hämtat min egendesignade ring där förra veckan. De hade förstått precis vad jag ville ha! Den är fantatiskt=)

• MissMarilyn

Fick min vigselring häromdagen och vi är så otroligt nöjda.
    Servicen där är outstanding!

• Flodis Hjärtat

Är tok-nöjd med min förlovningsring som jag designat o köpt där, och har precis beställt mina 2 vigselringar och eftersom de oxå är egen designade så är man ju jäkligt petig och jag har alltid fått topp-service.
    Tummen upp!

• torildsdotter

Även jag fick hjälp med min egendesignade vigselring hos dem. Den blev precis som jag ville ha den och de var så tillmötesgående och engagerade genom hela processen. Så nöjd!!!

• teddy66

Vi är oxå nöjda med dom. Vi köpte våra förlovningsringar av dom förra sommaren. Lite kul historia har vi oxå.
    Efter att ha letat runt och jämfört priser så blev det dom. SÅ beställde vi våra titanringar av dom, inga justeringar utan allt var standad. Gick snabbt och enkelt. MEn så lev vi bjuda på fest hos min blivandes föräldrar och tänkte berätta om förlovningen då. Så vi kontakta Nordstans om de kunde skynda på beställnigen lite. VI kom överens att de skulle be tilverkaren skicka ringarna direkt till oss. så spara vi in någon dag för ompackitering. Sagt och gjort. Ringarna skickas och samma dag som vi får ringarna ringde de från nordstans att vi fått fel ringar! Visade sig att det var ett annat par som hade beställt samma herring och han hade samma förnamn som min blivande! Men efter lite panik och tillbaka skickade ringar fick vi våra ringar i tid till festen och alla blev nöjda :) Kändes att de gjorde allt i sin makt att allt skulle bli bra. 

Svar på tråden Beröm till Nordstans Guld