Inlägg från: tezz840 |Visa alla inlägg
  • tezz840

Prinsesstårta, kan man ha det?

Kom precis på det..
    Först så skulle jag köpa en vit bröllopstårta. Men tycker att det är så dyrt, speciellt om man vill bestämma lite själv med dekoreringen.
    Sen tänkte jag baka egen, men vem har tid till det egentligen? Och skulle det inte bli bra så står man ju där..
    Men sen kom jag på det..
    Vi har ju vitt och grönt som tema...
    Jag kan ju köpa vanliga prinsesstårtor, utan nån rosa ros på.
    Så tänkte jag sätta ett vitt satinband runt och riktiga vita rosor på toppen.
    Hur låter det?
    Blir ju kanonbilligt också.. =)

• Svar på tråden Prinsesstårta, kan man ha det?
  • tezz840
    kandersson174 skrev 2011-05-25 22:58:39 följande:
    Klart man kan! Det låter jättesnyggt med bandet och testa att köpa vit marsipan och göra marsipanrosor själv, det är inte så svårt och de håller ju om de ligger i plastpåsa så de inte torkar
    Kolla här hur man gör
    " target="_blank">

marsipanrosor kan jag faktiskt göra själv. har gått konditorikurs =), men tycker att det är mycket snyggare med riktiga blommor på.
  • tezz840
    Yarrow skrev 2011-05-27 15:47:59 följande:
    Inte för att vara negativ eller så men prinsesstårta äter man ju alltid annars. Gifter gör man sig bara en gång i livet, vill man inte ha något extra då? :D

Men ja, jag skulle absolut inte bli besviken om någon jag kände serverade prinsesstårta på sitt bröllop. det är ju ett säkert kort liksom :)
    Brukar faktiskt inte äta prinsesstårta så ofta.
    Oftast brukar det bli nån choklad variant när vi väl äter tårta, är inte så förtjust i marsipan...
    Men jag vågar inte köra på nån chokladtårta nu ifall man skulle söla på klänningen eller så.. Bruna fläckar syns ju lite mer... =)
Svar på tråden Prinsesstårta, kan man ha det?