Yarrow skrev 2011-05-29 00:35:42 följande:
Nä, nu spökar BT med mig. Fick inte med mina svar. Haha.
I alla fall:
Tess840:
Fläckar kommer nog uppstå ändå :) Sylt är ju inte heller det lättaste att få bort. Hehe. Jag lcykades hålla mig ren men min man fick massa rödvin över sig i slutet mot festen. Som tur var hade redan tv-teamet gått så. Haha.
Pinkgrape:
Låter som ni har en välplanerad middag :) Om ag som gäst hade fått välja tårta efter den gosa efterätten så skulle jag nog viljat ha något utan grädde faktiskt.
Sylt, grädde och marsipan på det är ju väldigt mastigt. Gott men mastigt :)
Det är klart man kan dekorera massa fint och så. Men värt att tänka på är ändå att dekorationerna, även om de är ätbara brukar mest smaka socker och så. Folk petar bort dem och så slängs de :( Om man inte har nybakade marsiparnrosor eller så, de slinker nog alltid ned i någons mage.
Personligen tycker jag att man kan spara in lite på piffet om man väljer en enkel tårta (vår var bara dekorerad med blommor och en figurin jag ärvt av mormor och morfar) och satsa på någon smaskig likör till i stället!
Haha ja, det verkar hända rätt ofta nu.. att det blir fel när man citerar :P
Ja, fast en tårta helt utan grädde är ju inte tvärenkelt att hitta.. om man då inte tar tex en chokladtårta som jag tycker är ännu värre i mastighet. Jag vet inte om jag ätit jättekonstiga prinsesstårtor, för jag har aldrig upplevt det som en mastig tårta :P
Visst är det så att dekorationerna inte alltid blir uppätna, men bara för den saken tycker jag inte att man ska skippa det. Man äter ju med ögat också ;) Det är ju lite som att man kan skippa brudklänning, för man kommer ju ändå aldrig använda den igen osv.. men det är ju inte många som gör det, för man vill vara fin. Är ju även därför man dekorerar borden, har en brudbukett osv. Då kan ju tårtan också få vara vacker :)
Sen skulle jag personligen aldrig dra in på något till förmån för alkohol, då jag inte dricker det. Då har jag hellre en fin tårta än en likör som jag ändå inte dricker :P Men smaken är ju som baken hehe