• LoppanV

Någon som sett liknande herr-ring i Sverige?

• Svar på tråden Någon som sett liknande herr-ring i Sverige?
  • LoppanV

Ojsan hoppsan nu såg man ingenting. Testar igen

Detta är alltså ringen jag eftersöker om någon sett en liknande i vårat avlånga land. Skulle helst vilja slippa beställa den från USA. Tack Tack!!

• cc2011

De håller till i västerås och man kan besöka de eller beställa. Jag har besökt de men jag vet att många har beställt. Vi är supernöjda iallafall!

Bröllopsdagen är 6/8-2011
  • LoppanV

Tack så jättemycket för alla tips. Gick lite spontant in på en smyckesbutik idag och upptäckte till min stora förvåning att de hade precis den ringen. Dock var den den nog lite för dyr för oss. Tror ni den kan bli billigare om man går till en guldsmed och "designar" den själv. Eller får man räkna med att lägga 12000 på en vit-guld ring till mannen? :)

• LoppanV

Puffar lite.. Kan man få ner denna ringen under 10000 i vit-guld tro?! :) Tack'

• Freakie
    LoppanV skrev 2011-05-26 17:19:58 följande:
    Puffar lite.. Kan man få ner denna ringen under 10000 i vit-guld tro?! :) Tack'
    Hmm... Är den väldigt tjock eller hur kommer det sig att den är så himla dyr? Min blivandes ring i vitt guld gick på runt 5500, men då var den i för sig helt slät.
  • Runi

Kolla med http://www.starofdiamonds.com/index.php.
    Jag har fått mina ringar billigt av honom och en väninna beställde alla sina ringar hos honom och sparade massor på sin blivande mans ring.  

De har prisgaranti också så du kan nog kanske få den ungefär till samma pris som den i USA. Jag hittade min i USA och fick ringen till ungefär samma pris (man fick dock lägga till frakt och tull i priset). 

• LoppanV

Hm jag undrar det jag också. Njae jag tyckte ju inte att den var det men klart den är ganska bred. Vet inte om de nedslipade sidorna kanske gör sitt också. Ringen jag hittade idag var från Guldbolaget men jag funderar på att gå till familjens guldsmed istället och be honom göra en kopia. Någon som vet om det blir billigare kanske?

Svar på tråden Någon som sett liknande herr-ring i Sverige?