Ät, drick och var glad...
... ty imorgon skola vi dö. Ungefär så känns det just nu. Jag kommer vakna upp dagen efter vårt bröllop och ha total ångest över att denna glädjens högtid är över.
Vi lever i euforisk längtan efter vårt bröllop nästa helg och älskar varann mer än någonsin. Alla våra nära och kära är pigga och friska och kommer på bröllopet. Så långt allt frid och fröjd! Men en "detalj" i våra liv har just precis nu havererat totalt, nämligen våra yrkesliv... Hans jobb är en jävla katastrof, precis så uselt fungerar det sedan deras nya avdelning öppnade för två veckor sedan.
Och på mitt jobb är det plötsligt tal om varsel. Vi visste att det gick knackigt, men att det var såhär dåligt hade vi ingen aning om... Beskedet slog ner som en bomb idag. Jag tror att jag får stanna men man vet ju aldrig. Ingen picknick att stanna heller faktiskt, stämningen körd i botten och dubbelt så mycket att göra när man tar över uppgifter från de som fick gå.
Det är tredje gången på fyra år som det på olika sätt går åt skogen för mig yrkesmässigt. De första två gångerna bytte jag jobb men jag vill inte byta igen... Vet inte ens om jag kan få något annat, nygift kvinna i 30-årsåldern prioriteras bort pga risk för graviditet, oavsett om det är lagligt eller ej...
Vi får försöka stötta varann, kärleken och jag, men krafterna ska ju just nu läggas på bröllopet, inte en massa sån här skit. Ville bara gnälla av mig.