• EMMA81

Tips på vart man hittar titan och silverringar...

Som rubriken säger finns det någon som kan ge tips och idéer på vart man kan hitta silver eller titanringar. Har kollat runt lite på nätet men inte hittat någon som vi riktigt känner passar oss. Vi vet inte riktigt vad vi vill ha men vi har bestämt att vi ska ha datumet graverat på utsidan av ringarna. Men det utesluter inte att det kan vara diamanter eller andra stenar på ringen. 
    Vi har titanringar som förlovningsringar men dom kommer vi inte att använda efter vigseln då de är ganska breda och vi vill ha nya. Vi gifter oss inte förrän i november och men vi vill ha klart så mycket som möjligt så snart som möjligt Flört.

Finns det nägon som vet någon bra butik antingen på nätet eller i närheten av Falun/Borlänge.

Hoppas ni kan hjälpa mig Skrattande 

• Svar på tråden Tips på vart man hittar titan och silverringar...
  • apoolea

diamondscenter.net/    <----köpte våra där, jättenöjda och bra pris :)

titanringar.com/    <---- vänner som köpt där och är jättenöjda

coititanium.com/

Det här är sidor om har titanringar

Annar har jag en vän som köpt silverring på guldfynd och graverat utsidan. Mycket fint :)

Hoppas det blev lite hjälp

• Gwennie

www.24karat.se har en silversmed som är jätteduktig. Finns både klassiska modeller och lite annorlunda.

• FruFiddeli

Vi köpte våra ringar på titanringar.com, som apoolea tipsat om, och vi är verkligen super nöjda!

• LillaMy666

Min ring är köpt på zelini.se som har många titanringar. Är jättenöjd med den! Bilig var den också. :)

• Dolly P

Ni som har köpt ringar från zelini.se, har ni varit där och kollat på ringarna eller har ni bara sett dom via nätet och beställt dom?

• LillaMy666
    Dolly P skrev 2011-06-01 18:46:54 följande:
    Ni som har köpt ringar från zelini.se, har ni varit där och kollat på ringarna eller har ni bara sett dom via nätet och beställt dom?
    Jag köpte min i butik över disk! Mycket trevlig kvinna som driver affären.
    Kan verkligen rekomendera ett besök om du bor i Sthlms-området! 
  • Dolly P
    LillaMy666 skrev 2011-06-01 22:32:06 följande:
    Jag köpte min i butik över disk! Mycket trevlig kvinna som driver affären.
    Kan verkligen rekomendera ett besök om du bor i Sthlms-området! 
    Ja hon verkar kanon trevlig. Har haft lite mail kontackt med henne. Tyvärr har vi 44 mil enkel väg. Jag har hittat en ring jag verkligen vill ha. Men vet inte om man ska våga skicka efter. Det är ju ingen ångerrätt.
  • LillaMy666
    Dolly P skrev 2011-06-01 22:51:39 följande:
    Ja hon verkar kanon trevlig. Har haft lite mail kontackt med henne. Tyvärr har vi 44 mil enkel väg. Jag har hittat en ring jag verkligen vill ha. Men vet inte om man ska våga skicka efter. Det är ju ingen ångerrätt.
    Vilken ring är det du är intresserad av?

Visst är det lite läskigt att beställa något sådant som en ring. Men samtidigt, det är inte mycket att förlora OM det nu inte känns rätt sen. De kostar ju knappt något!

Jag har bild på min ifall du vill se. Men kanske bara idé om du är ute efter något liknande det jag har.
    Min ring: shop.textalk.se/se/articleimage.php&image=1795562&fullwidth=0&fullheight=0 
  • Dolly P
    LillaMy666 skrev 2011-06-02 21:44:20 följande:
    Vilken ring är det du är intresserad av?

Visst är det lite läskigt att beställa något sådant som en ring. Men samtidigt, det är inte mycket att förlora OM det nu inte känns rätt sen. De kostar ju knappt något!

Jag har bild på min ifall du vill se. Men kanske bara idé om du är ute efter något liknande det jag har.
    Min ring: shop.textalk.se/se/articleimage.php?id=1596&i... 
    Jag har en bild på ringen i galleriet. Det som gör att man tvekar på att skickar efter är ju ifall bilden inte stämmer med ringen sen. Enligt hon som jobbar där skulle bilden stämma bra. Ser din ring likadan ut på bild som i verkligheten?
  • Mikkaela

Hej!

Jag och min blivande man beställde titanringar från www.kodega.se. När du är på startsidan så kan man t ex välja matchande ringar och sen kommer sidan där du skräddarsyr vad du vill ha.
    Vi valde hammrat titan med gravering både på in och utsidan. Vi ville också ha vigseldatumet i romerska siffror på utsidan och det gick alldeles utmärkt.
    Tycker inte det blev så farligt dyrt och kundservicen var super!

• Styrka

Vi har oxå beställt från www.kodega.se och är supernöjda!

Man får ju välja metall själv, (silver, guld, vitguld, palladium, platina, titan och tungsten) bland alla deras 100-tals ringmodeller, och de ger fantastisk service och snabba leveranstider oxå. Absolut inget lurendrejeriföretag, kan verkligen rekommendera!

Gå in och titta och se om du hittar något du gillar, välj metall och eventuella stenar och inskriptioner, så ser du direkt i rutan vad priset blir! Jättesmidigt!

• Dolly P
    Styrka skrev 2011-06-02 23:27:14 följande:
    Vi har oxå beställt från www.kodega.se och är supernöjda!

Man får ju välja metall själv, (silver, guld, vitguld, palladium, platina, titan och tungsten) bland alla deras 100-tals ringmodeller, och de ger fantastisk service och snabba leveranstider oxå. Absolut inget lurendrejeriföretag, kan verkligen rekommendera!

Gå in och titta och se om du hittar något du gillar, välj metall och eventuella stenar och inskriptioner, så ser du direkt i rutan vad priset blir! Jättesmidigt!
    Tycker att ringarna var rätt dyra på den sidan. Fann inte någon titan ring som föll mig i smak heller Skrattande
  • jenx

Schalins ringar går att beställa som silver. Som jag förstog det så kan man få alla deras ringar i silver. Eftersom jag beställde min förlovnings och vigselring samtidig (tappat bort förlovningsringen) så har jag en guld och en silverring av samma modell.

Svar på tråden Tips på vart man hittar titan och silverringar...