Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Tips på Vegetarisk mat ????

Om de äter ost och ägg.

MÜCVER

4 pers

500gram fin riven zucchini
    2 msk finhackad persilja
    2msk finhackad dill
    1medelstor lök
    ca ½ dl kokta ris
    ca ½ dl riven ost,  mild
    2 ägg
    1½dl vetemjöl
    1/4 tsk cayenne
    en nypa salt
    en nypa peppar
    ca 1 dl olja till stekning

Krama ur den finrivna zuchinin väl. I en stor bunke blanda ihop allt. värm up en stek panna med 4-5 msk olja. Häll med en sked 2-3 öar av smeten i pannan.  Platta med  en gaffel ut till tunna biffar och stek till vackert gyllenguls, låt rinna av på ett hus hålls papper.

I arabbutiker kan du hitta   vegitariska dolmas, det är  vinblad fylld med ris, men läs på burkarna och det finns även fylld  auberginer som är väldigt goda.  

• Kattpoet

Ljumma eller kalla det funkar både ock enligt receptet.  Vad du inte ska göra är att servera qourn, det nämligen vardagsmat för många veggisar.
    Kolla arab butikerna för  vegitariska meze produkter, det  är gott och annorlunda och funkar med potatis sallad och grön sallad

Du kan göra moonblushed tomater  också, jag la receptet i en annan tråd om buffemat, jag kan rota rätt på det.

• Kattpoet

Wahlstrm. Uhmmm  om man gör buffet så brukar man ha egna  fat till allting annars kan ju smakerna blöda in i varandra.  Något jag lärde mig hemkunskapen...

Nåja, Kikki Kikki,  kolla med  vegitarianerna om det äter ost, då kan du servera  marinerad feta ost , hemgjord marinad är billigast.

Synd att du inte bor i Växjö trakten för då hade jag hjälpt dig

• Kattpoet

Gör en halv  test sats och frys, det kanske går jättebra.   Jag minns nämligen inte om dessa var de vi frös in eller inte.

Svar på tråden Tips på Vegetarisk mat ????