Mammas klädsel
Hej . min mamma har fått ett problem. hon är inget modelejon utan går mest i mjukiskläder till vardags. hon har oroat sig för sin klädsel nu till brölopet och bett oss systrar om hjälp. helst ville hon ha en somrig långklänning då hon känner sig obekväm i korta klänningar och åtsittande kläder. min syster tog på sig att hjälpa då hon tyckte att jag hade tillräckligt ändå att tänka på.
Nu ringde mamma till mig och var väldigt nedstämd, min syster har köpt kläder åt henne nu, vita långa tights ner till fötterna och en lila tunika med mönster på , tunna axelband som lite solklänning typ, den går till halva låret. Fattar inte vad min syster tänkte på, vi har desscode kavaj och då kommer man inte med tights??
vet inte hur jag ska styra upp det hela utan att göra min syster sur, hon är även min tärna. funderar trots allt på att köpa mamma en fin klänning och låtsas om att jag inte visste att mamma fått kläder av henne. vad säger ni kan jag göra så lr har ni nån bättre ide? min mamma ska inte behöva skämmas över sin klädsel en sån dag när hon är lite i cebntrum som brudens mor. stackars mamma