• Mirjami

Två tärnor- En marsalk?

Jag tillfrågade båda mina tärnor för ett helt år sedan, drygt t.o.m. Min m2b tillfrågade marsalk först nyligen, detta då han inte visste vilka han ville ha. Men han får inte tag på den andre han vill ha, så han har bara en enda. Det är drygt två månader kvar och lite väl sent nu, men han VILL inte ha någon annan än de två han valt och då ene är mycket svår att få tag på, han har typ aldrig telefonen på sig och bor rätt långt bort.

Så min m2b har bestämt sig för att endast ha en marsalk.
    Kan man ha så? Två tärnor och en marsalk?
    Jag har bett honom ta någon mest av principskäl, så det blir jämnt, men han vill inte ge den äran till folk han anser inte förtjänar det. Och tyvärr, de enda som faktiskt förtjänar det har andra roller på bröllopet och därför och därför kan man inte med att ge dem dubbla roller. Kan man ha ojämnt brudfölje?

• Svar på tråden Två tärnor- En marsalk?
  • Pinkgrape

Vi kommer ha två tärnor, fyra marskalker och en brudnäbb och det kommer bli toppen ändå :)

Jag tänkte först som du, att det skulle vara jämnt antal och funderade länge på om det fanns några andra tjejer jag kunde be vara tärnor, men icket. Ju mer jag funderade på det, desto säkrare blev jag på att det är så vårt brudfölje ska se ut. Jag håller med din blivande om att det är en ära man bara ger till någon som man själv anser förtjänar det och som man verkligen vill ha med sig där framme, inte bara för att "fylla ut".

Jag tror att det kommer bli jättebra för er med två tärnor och en marskalk :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Syrinx

Jag håller helt med din blivande man. Självklart ska ni inte ha folk i brudföljet bara för att det ska bli jämnt antal, det blir ju bara fånigt!

Vi ska ha två marskalkar - min blivandes två bästa vänner som han inte vill "dela" på - och en tärna - min bästa vän sedan 7 års ålder. Jag hade kunnat be min andra bästa vän om att vara tärna, och hon hade tackat ja, men jag ville bara ha min äldsta vän där. Min andra bästa vän hjälper mig med annat istället. 

• Chicita

Jag kommer att ha 2 till 3 tärnor (jag själv är övertygad om att det bara ska vara 2, men den tredje är övertygad om att hon ska vara tärna trots att jag sagt ifrån. Så vi får se, jag orkar inte bråka om hon står där på bröllopsdagen *S*)
    Och min blivande ska ha 2 marskalker.

Sen är det 2 brudnäbbar och en näbb. Så det är inte jämna par någonstans för oss. Men det går bra ändå Solig

• Nikkita

Jag kommer ha 4 tärnor + min bror, min M2B har bara 1 bestman! Så han & hans bestman står där framme redan. Tärnorna går in 2 & 2, sen går jag in med min bror (har skilda föräldrar så pappa kommer inte gå med mig eftersom det inte känns rätt för mig).

Ni kan ha det precis som ni vill eftersom det är er dag Skrattande Tänk inte så mycket på hur det "ska" vara, utan på vad ni vill så kommer det bli bra!

Chicita skrev 2011-05-30 10:47:30 följande:
    Jag kommer att ha 2 till 3 tärnor (jag själv är övertygad om att det bara ska vara 2, men den tredje är övertygad om att hon ska vara tärna trots att jag sagt ifrån. Så vi får se, jag orkar inte bråka om hon står där på bröllopsdagen *S*)
    Och min blivande ska ha 2 marskalker.

Sen är det 2 brudnäbbar och en näbb. Så det är inte jämna par någonstans för oss. Men det går bra ändå Solig
    Lite lustigt att hon tror att hon ska vara tärna fast du sagt ifrån. Vad gör man liksom om hon bara står där på dagen & förväntar sig att vara tärna iaf?!? Inte lätt det där, men stå på dig. Det är din dag & den ska inte förstöras av någon. Hoppas att det löser sig för er Glad
  • JenniferS

Vi kommer också ha två tärnor och en marskalk, jag funderade också först på om det var konstigt att det var ojämt men det kvittar ju faktiskt...
    Det viktigaste är ju att man har de personerna aom man står nära i brudföljet och att det känns bra  

• JenniferS

Vi kommer också ha två tärnor och en marskalk, jag funderade också först på om det var konstigt att det var ojämt men det kvittar ju faktiskt...
    Det viktigaste är ju att man har de personerna aom man står nära i brudföljet och att det känns bra  

• Bröllop201187

Vi kommer att ha 3 tärnor en marshalk och en brudnäbb

• Jelena81

Vi kommer också ha 2 tärnor och en marskalk, inga konstigheter alls tycker jag:)

• Geogaddi

Vi hade också två tärnor och en marskalk. De gick alla tre i bredd bakom oss i kyrkan, marskalken i mitten.

• Humlan

Vi ska ha 2 tärnor och en marsalk och den ena tärnan ( min systerdotter )  kommer att gå ensam före oss i kyrkan och  en tärna och bestman bakom oss. Så gör vi =)

Svar på tråden Två tärnor- En marsalk?