• blomman

vattenflaskor på borden

Vil bara tipsa om ett fullgott alternativ till Slom-flaskan på IKEA som många köper till vatten på borden. Hittade mina flaskor "Mjölk" med vanlig skruvkork på GRANIT för 29kr/st. Ska linda hampasnöre runt halsen och hänga dit en etikett i naturpapper( även det köpt på GRANIT) där jag skriver med vit penna "Var annan vatten-fyll mig i baren" Mycket nöjd

• Svar på tråden vattenflaskor på borden
  • Moster Stina

Bra och kul idé!

Men varför just var annan vatten?

Menar ni varannan vatten så skriv det istället!

• Zelmah

rymmer de också en liter? Annars är ju IKEAS billigare.. 20 kr/st för enliterflaskor, men det är klart om man inte orkar åka till IKEA kan det ju kanske vara värt att betala en tia extra per flaska.

Tack för tipset i alla fall!

• Debe

Smart!
    Vi kommer nog ha urdiskade vinflaskor som vattenflaskor som vi knyter sidenband runt halsen på, svart, så det ser ut som en slip :) Sen sätter vi på etiketter somjag tänkte skriva "vatten" krt och gott på. Men jag snor nog din idé om jag får och skriver "Varannan vatten"

• Zelmah

äsch nu ser jag att SLOM på IKEA är slut typ överallt och det finns ingen info om när nästa leverans kommer... hoppas inte att den utgår bara..  Kanske det får bli flaskor med skruvkork för oss i alla fall då...

• blomman
    Moster Stina skrev 2011-05-30 21:19:39 följande:

Bra och kul idé!

Men varför just var annan vatten?

Menar ni varannan vatten så skriv det istället!

självklart menar jag varannan vatten...blir fel ibland...
  • blomman
    Zelmah skrev 2011-05-30 21:27:27 följande:
    rymmer de också en liter? Annars är ju IKEAS billigare.. 20 kr/st för enliterflaskor, men det är klart om man inte orkar åka till IKEA kan det ju kanske vara värt att betala en tia extra per flaska.

Tack för tipset i alla fall!
    slutsålt just nu på de flesta IKEA iallafall de runt mig..
  • Debe
    Debe skrev 2011-05-30 21:30:08 följande:
    Smart!
    Vi kommer nog ha urdiskade vinflaskor som vattenflaskor som vi knyter sidenband runt halsen på, svart, så det ser ut som en slip :) Sen sätter vi på etiketter somjag tänkte skriva "vatten" krt och gott på. Men jag snor nog din idé om jag får och skriver "Varannan vatten"
    Nu har jag tagit kort på vår vattenflaska! Kika på min blogg!
Svar på tråden vattenflaskor på borden