• Moster Stina

Under en vecka kvar! Vad har vi glömt?

Hej alla gamla gifta brudpar!

VAD ska vi tänka på inför den stora dagen? Vad hade NI velat ha med er/kommit på?

(Vi ska gifta oss i en kyrka kl 14:00, med efterföljande mingel och mottagning på en hembygdsgård. Sen middag och fest i en annan lokal kvällen lång. Jag är gravid i sjunde månaden, och har lite känningar av foglossningar kan tiläggas! Annars är jag pigg och kry!)

Blivande mamma Stina

• Svar på tråden Under en vecka kvar! Vad har vi glömt?
  • Miceme

Jag hänger på dig, vi gifter oss på lördag.

Jag har sett att många har velat att det finns en flaska vatten så man kan dricka efter kyrkan.

Jag fixar håret själv så jag kommer ha med ett par extra hårnålar och spray, skoskavsplåster tar jag på från början.

Jag ska tänka mer....

• awarwen

Stort GRATTIS i förskott och lycka till på den stora dagen till Er båda! Solig

Jag kommer att be om att få ha en flaska vatten framme hos prästen, läste någonstans att det brukar gå bra. OM jag blir för nervös, torr i munnen eller om det är supervarmt, så vill jag ha tillgång till vätska så jag inte tuppar av när jag ska stå så länge i anspänning Flört

Förlåt intimiteten, men jag ska även ha med mig extra trosor... man vet aldrig vad som händer. Svett, mens och annat "gott" kan ju hända Skrattande

Sen ska jag även ha en liten goodie-bag, eftersom vi fotar oss medan gästerna minglar. Vi behöver nog stoppa ngt i magen, så vi inte börjar må illa av hunger... hahaha... Kan ni tänka er brudparet komma farande som två rabiata utsvultna vargar?! Tungan ute

• Loche

Åh så härligt att gifta sig på lördag. Det ska ju tydligen bli kanonväder till helgen åxå! Grattis, grattis! :)

Har ni skrivit en lista på det där absolut nödvändiga som kan vara bra att ha med? Annars är det väl bara att köra om ni känner er klara med planeringen. ;)

• Miceme

Tack! Jag har så många listor så jag får nog göra en lista så jag har koll på listorna

ett par extra strumpur om man har det kan ju vara bra, deo, parfymen ifall det blir så varmt som de har lovat på lördag, jag kommer ha vanliga lösnaglar så jag tar med mig lim ifall någon lossnar.

• Niini

Mitt tips är att göra en checklista på allt ni ska ha med/ska till lokalen, annars glömmer man lätt något :)

näsdukar!
    GÄSTBOKEN! (om ni har nån, vi glömde vår totalt)

• prinsessanogrodan

Vi gifter oss också på lördag
    Vi ska ha en akutväska med:
    plåster
    näsdukar
    russin
    bananer
    dextrosol
    skoskavsplåster
    värktabletter
    mineralvatten
    våtservetter
    nål och tråd
    säkerhetsnålar
    tuggummi
    extra strumpbyxor
    extra trosor
    deo
    hårspray
    hårnålar
    hårsnoddar
    hårspännen
    knappar
    sax
    nagelfilar
    tops
    kam
    lakan att lägga i bilen så klänningen inte blir smutsig
    "haklapp" så jag inte spiller mat på klänningen när vi ska äta lunch
    ofärgat nagellack (stoppar maskor i strumbyxor om man får en reva i strumpbyxorna)
    läppbalsam
    fuktspray till ansiktet
    blotting papers
    puder
    tandtråd
    tandpetare
    tandborste
    tandkräm
    handkräm

Puh! Jag tror det var allt

• Kattpoet

Varför ska killen inte ha extra kalsonger?

• Moemoe
    Niini skrev 2011-05-31 13:32:37 följande:
    Mitt tips är att göra en checklista på allt ni ska ha med/ska till lokalen, annars glömmer man lätt något :)

näsdukar!
    GÄSTBOKEN! (om ni har nån, vi glömde vår totalt)
    TACK! Hade helt glömt att skriva upp gäsboken på kom-ihåg-listan!!!
  • Salat

Tips:

Skall ni ha solist och/eller musiker i kyrkan, limo som hämtar er och band som spelar på kvällen? Gör kuvert klara med namn och lägg i dom pengarna dom skall ha,ge dom till ert vertskap så behöver ni inte tänka mera på det!

Ta en alvedon innan ni skall till kyrkan, ni kommer vara i centrum och leendet kommer va på fullt hela dagen = spänningshuvudvärk kan komma som brev på posten.... kanske

Gör dom sista listorna av vad som återstår (vad skall lämnas till festlokalen dagen innan, vad som skall till kyrkan, vad som skall packas till bröllopsnatten etc) och häng upp dom på köksdörren e lign.

Lycka till!!

• Moster Stina

Tack ni alla underbara snälla tipsare!

Skrev genast upp flera saker på att göra- listan...

Alvedoner, ja det kommer vi garanterat att äta flera under dagen...

Och vatten kommer vi ju att behöva i massor!

Och nål och tråd, och extra hårnålar, och extrasmink osv...

Gästboken ligger redo och framme, men om vi skulle kommit ihåg att ta med den (utan er påminnelse) vete sjutton...

Och deodorant står högst på vår lista redan!

• Moster Stina

Själva gifter vi oss på söndag förresten. Tänk på oss då!

Visst är det trevligt om det inte tokregnar, men som gravid brud med lång klänning så kommer jag nog att uppskatta om det INTE är 26 grader varmt! ;...-)

• Kattpoet

Ni har glömt  några saker.

Ett glatt humör

En stort hjärta med kärlek

Ett tid stoppande leende

En kärlek större än allt annat

Kärlekens tunnelseende 

En livskamrat...

Det är allt som behövs. 

• lindatrue
    Kattpoet skrev 2011-06-01 19:30:32 följande:
    Ni har glömt  några saker.

Ett glatt humör

En stort hjärta med kärlek

Ett tid stoppande leende

En kärlek större än allt annat

Kärlekens tunnelseende 

En livskamrat...

Det är allt som behövs. 
    Åh, det var det bästa inlägget jag läst på länge! Tack för det mitt i planeringsstressen. Allt det andra ordnar sig nog ändå!

Hrm, får nog gå och packa lite ändå....
Svar på tråden Under en vecka kvar! Vad har vi glömt?