Inlägg från: himlenrunthörnet |Visa alla inlägg
  • himlenrunthörnet

Hans jobb är ju helt sanslöst!

Känner igen mig i problemet att jobbet kommer emellan! Vi gifter oss om två veckor och har massor kvar att göra; festhäfte, vigselprogram, bordsplacering, träffa prästen, hämta ringarna i en annan stad, sy in klänningen, lämna klänningen på kemtvätt, fixa transporter under dagen, bestämma oss för var vi ska ta porträttfotografierna och skicka bilder till fotografen, träffa våra toastmasters för att planera middagen, bestämma förrätt, handla alkohol, handla all alkoholfri dricka, snacks, vickning, planera och handla saker för dukningen, beställa blommor m.m. ...Och jobben äter upp oss! Är skitförbannad på min blivande man för att han rakt ut säger att han i detta läge prioriterar jobbet. Han tycker att jag är stressig som vill börja planera bröllpet nu - jag dööööör!!! Vi har 100 gäster... 

• himlenrunthörnet
    MrsT2011 skrev 2011-06-23 22:38:23 följande:
    Ja tack och lov så löste det sig med vår bröllopsdag, precis som Chicita skriver så är det våra skrattande, lyckliga ansikten alla minns bäst! Sen var det förvisso en brutal kalldusch att börja jobba igen några dagar senare, vi fick inte igenom att resa direkt efter bröllopet utan har båda fått augustisemester istället. Situationen på både hans och mitt jobb är katastrof och det förtar såklart lite av lyckoruset efter bröllopet. Men visst, det funkar, efter jobbet sätter man sig och kollar bilder och filmer från bröllopet och vips är man tillbaka i mysbubblan igen! Minnet av denna ljuvligt fantastiska dag kommer vi bära med oss hela livet!

Sen vad gäller män och deras förmåga att kavla upp ärmarna när det är mycket som ska fixas.... Nja, jag känner till viss del igen mig i det du skriver, Himlenrunthörnet. Mitt tips är att inte tjafsa såhär tätt inpå bröllopet, försök  respektera att han tycker jobbet är viktigt, och ta hellre hjälp av någon annan med det sista som ska ordnas. Typ föräldrar, syskon eller vänner. Det här fixar du, vi projektledare till fruntimmer tar oss galant igenom en stressig bröllopsplanering, håll huvudet högt och ta en sak i taget! Några sena kvällars pyssel så är du i hamn, jag lovar! Sova ut och koppla av blir det tid till efter bröllopet.

Lycka till, ni har en häftig upplevelse att se fram emot! Bröllopsdagen är den överlägset mest underbara dag vi båda upplevt, det är jag och min man rörande eniga om!
    Åh, nu ser jag att ditt inledande inlägg var "gammalt"! Vad skönt att höra att det löste sig för er och att ni fick en sådan bra upplevelse! Tack för peppet:o)
Svar på tråden Hans jobb är ju helt sanslöst!