• Thessa01

Ni som ska ha löshår!!! Vilket?

Jag funderar på löshår på dagen D, vill ha utsläppt hår, men bara förlänga och förtjocka det lite. Ev locka det. men jag är totalt lost i löshårsvärlden då jag aldrig haft det förut.

Det jag funderar på är "clips" (heter det så?) som man fäster själv med spännen. jag vill helst inte ha kvar löshåret permanent efter bröllopet.

Jga bor i närheten av en butik som heter Rapunzel (www.rapunzelofsweden.se/) så jag tänkte knata dit och be om tips, men tänkte höra mig för här först.

Det verkar vara en djungel detta med löshår, ska man ha äkta hår eller syntet, träns, microringar eller clip on? Är det bökigt att limma dit löshår själv?

och kan man tona sitt löshår, jag kommer tona håret före bröllopet och kan jag då tona löshåret samtidigt?

Ja, jag har miljoner frågor som ni märker. Vore trevligt med en tråd i ämnet ifrån er erfarna

• Svar på tråden Ni som ska ha löshår!!! Vilket?
  • MochN

jag avråder dig att använda lim det kan förstöra ditt egna hår, en vän till mig använde det och det slutade med att hon fick klippa bort det. clip-on rekomenderar jag om du bara vill ha löshåret under din bröllopsdag, microringa kan du också använde men det är lite små pilligt och svårt att sätta in själv.
    träns är vad löshåret kallas för det är ca 1 meterlångt som man sen klipper till i rätt stl.....
    syntet kan du inte locka eller platta med locktång eller platttång för det smällter istället får man använda vattenånga eller kokande vatten medans äkta hår kan man det.....syntet kan vara svårt attr eda ut om det blit tovit.

hoppas jag svarade på dina frågor....haar hållit på lite med löshår!

• Himla

Jag ska sätta i löshår från Rapunzel!

Tycker de har rätt bra hår men det är ju lite som ett lotteri, ibland kan få hår med riktigt dålig kvalité.

Clips har jag dock aldrig prövat men hört att det ska vara smidigt o bra.

• fikonöra

Jag kommer att ha clip-on på min bröllopsdag. Det är enkelt och smidigt!
    Vill man bara ha lite mer hår en dag, så funkar det utmärkt!

• fikonöra

Mitt löshår kommer också från Rapunzel btw.

• Thessa01
    MochN skrev 2011-05-31 09:58:09 följande:
    jag avråder dig att använda lim det kan förstöra ditt egna hår, en vän till mig använde det och det slutade med att hon fick klippa bort det. clip-on rekomenderar jag om du bara vill ha löshåret under din bröllopsdag, microringa kan du också använde men det är lite små pilligt och svårt att sätta in själv.
    träns är vad löshåret kallas för det är ca 1 meterlångt som man sen klipper till i rätt stl.....
    syntet kan du inte locka eller platta med locktång eller platttång för det smällter istället får man använda vattenånga eller kokande vatten medans äkta hår kan man det.....syntet kan vara svårt attr eda ut om det blit tovit.

hoppas jag svarade på dina frågor....haar hållit på lite med löshår!
    Jättebra svar! Då verkar det nästan som om det är clip on i äkta hår jag ska kika efter! Tack för dina råd!
  • MochN
    Thessa01 skrev 2011-05-31 10:01:39 följande:
    Jättebra svar! Då verkar det nästan som om det är clip on i äkta hår jag ska kika efter! Tack för dina råd!
    har du fler frågar e det bara att skriva ett GB eller ett mail....Glad
  • Thessa01
    MochN skrev 2011-05-31 10:06:13 följande:
    har du fler frågar e det bara att skriva ett GB eller ett mail....Glad
    Vad bra
  • Mace

Funderar också på löshår och kikade på www.happyhair.se igår, men jag undrar lite kring skillnaderna mellan syntetiskt och riktigt. Jag kommer antagligen inte orkar tvätta och ta hand om riktigt hår så som man skall (det känns som att båda butikerna är väldigt pigga på att sälja på en dyra produkter för det) så jag funderar på att satsa på syntetiskt istället. Det skiljer ju trots allt mycket i pris.

Vad tror ni? Är syntetiskt inte alls bra? Blir det förstört direkt?  

• Godis
    Mace skrev 2011-05-31 12:19:07 följande:
    Funderar också på löshår och kikade på www.happyhair.se igår, men jag undrar lite kring skillnaderna mellan syntetiskt och riktigt. Jag kommer antagligen inte orkar tvätta och ta hand om riktigt hår så som man skall (det känns som att båda butikerna är väldigt pigga på att sälja på en dyra produkter för det) så jag funderar på att satsa på syntetiskt istället. Det skiljer ju trots allt mycket i pris.

Vad tror ni? Är syntetiskt inte alls bra? Blir det förstört direkt?  
    Det beror helt på vad du vill göra med det. Syntet går inte att göra något med. Däremot så går det att göra med äkta hår, locka, färga, tona. Allt utom att permanenta och bleka skulle jag vilja säga. Dessutom brukar sytet håren ha en lite onaturlig glans så d matchar inte ditt eget hår....
  • pimory

satsa på ett riktigt hår..
    syntet ser onaturligt ut...
    + att du inte kan göra ngt med det.

du behöver inte dyra produkter satsa på ett schampo och balsam som är för torrt hår som ger mycket fukt.
    har både använt dyra schampoon för löshår och vanliga i affären typ gliss fungerade lika bra!

• Mertzi

Äkta hår med clip-on's tycker jag absolut du ska köra på!
    Ska du sätta i mer långvarigt hår som tape, microringar eller keratin så går till en frisör, annars kommer det med all sannolikhet inte se bra ut.
    Inklippningen är jätteviktig när det kommer till löshår, så om du har möjlighet, gå till frissan med ditt clipshår sedan och be henne/honom klippa in det så det faller fint ihop med ditt eget hår.

Lycka till!

• Thessa01
    Mertzi skrev 2011-05-31 12:39:04 följande:
    Äkta hår med clip-on's tycker jag absolut du ska köra på!
    Ska du sätta i mer långvarigt hår som tape, microringar eller keratin så går till en frisör, annars kommer det med all sannolikhet inte se bra ut.
    Inklippningen är jätteviktig när det kommer till löshår, så om du har möjlighet, gå till frissan med ditt clipshår sedan och be henne/honom klippa in det så det faller fint ihop med ditt eget hår.

Lycka till!
    Tack för tipset om frissan!
  • jessica p

Jag har clips från happy hair som är kanon(äkta) då jag kan locka, platta mm. har tvättat det 2 ggr. brukar sätta i det när man ska göra ngr speciellt! Bara att tuppera och sedan sätta i löshåret som sitter på spännen. Men jag skulle verkligen be en frissa att klippa till det lite så det ser mer naturligt ut.

• Malle

Jag har köpt äkta hår med clip-ons från Rapunzel inför min stora dag. Det var en ren chansning men jag har gjort provuppsättning nu och det ser fantastiskt bra och naturligt ut. Väldigt enkelt att sätta i och ta ur också - kan starkt rekommendera det! :) 

• dahlander79

Jag köpte två uppsättningar med äkta indiskt remy hår med keratinvax, riktigt hår som man kan platta, locka, färga. Jag köpte även då värmettång och lite andra tillbehör på tradera(inget begagnat bara nya grejer).
    Tjejen som kommer fixa mitt hår gjorde en provinsättning med det ena för att jag har ganska kort hår och hon gjorde det på mig för första gången själv och det blev asbra. Jag hade det i ca 2 1/2 mån då jag blev less på det och vi kommer sätta i det nya innan jag och sambon gifter oss på midsommarafton och hon kommer även använda sig av clip on för att få det ännu tjockare. Man kan få tag i håret på tradera till så mycke bättre priser än om du går in på en hemsida speciellt för de. Tjejen som fixar mitt hår rekommenderade mig direkt att köpa äkta hår då syntet inte alls har samma kvalitet och man kan inte heller göra vad som helst med ett sånt hår.

Svar på tråden Ni som ska ha löshår!!! Vilket?