• Elisabeth85

Akut present tips!!

Hej Brudar! :)

Det står helt still i huvudet, min fästman har precis blivit gudfar till en liten 3 mån Emil Glad
    ...och nu är dopet nära....!!

vad ska man ge som present som gudfar?? tyvärr har vi inte fått träffa lillen så mycket
    så man vet inte riktigt vad man ska ge, mamman verkar väldigt svårflörtad...

alla tips uppskattas! Drömmer

• Svar på tråden Akut present tips!!
  • Kattpoet

Vi gav  kotten en gosgädda , det uppskattades mycket och gäddan  var hans favorit gosedjur länge.

Barn behöver kläder, det är väldigt uppskatttat  eftersom de växer så det knakar.

http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a01942&page=1&countrs=12&size=12&method=search&alt=&sokfalt=Trumpette&visa=

Killen som fick en gädda, hans lilla syster  förstagosedjur var denna.

http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a07020&page=2&countrs=12&size=12&method=varu&varu=leksaker

Eller så kan du ge barnet en nallebjörn i äkta  päls, en steiff som kommer bara i öka i värde även om den är gosad.

• awarwen

Jag gav min systers pojk ett timglas i doppresent. Hittade timglaset i en guldsmedsaffär och det gick även att gravera på det. Mycket uppskattat av familjen! Lite annorlunda Skrattande

• Mace
    Kattpoet skrev 2011-05-31 11:02:37 följande:
    ............

Eller så kan du ge barnet en nallebjörn i äkta  päls, en steiff som kommer bara i öka i värde även om den är gosad.
    Hu! Om någon kom med en sådan till mitt barn skulle jag på fullt allvar säga tack, men nej tack. Tycker äkta päls är fruktansvärt och att ge det till ett litet barn känns absolut inte rätt.

Det finns två vägar att gå - antingen något som håller länge och som han kan ha när han blir stor (typ silvergrejor, prydnadssaker etc) eller också något han gillar nu (typ kläder, leksaker etc.).
  • Jag han

Lite grejer som vi gett barn på dop:

Barnbok
    Bok med barnvisor
    Kläder

Andra tips;
    lära gå vagn
    nallebjörn
    Astrid Lindgren film
    smycke (finns fina till pojkar)
    Brio,  fischerprise och Micki  har fina hållbara leksaker 

• LYCKA2011

köpte en ram där man sätter 3 kort i rad i. Första "rutan ett kort på bebisen. andra skrev vi en fin dikt. och tredje ett kort på gudfadern. ( sen någon till pressent)
    Lite personligt!!!

• Kattpoet

Mace, misstänker att du är vegitarian med?

Jag har min skinnnalle kvar som jag fick i doppresent,   väldigt vacker och älskad.    Min är i fårpäls, äter jag djuret kan jag tänka mig ha pälsen med. 

• Elisabeth85
    LYCKA2011 skrev 2011-05-31 12:15:08 följande:

köpte en ram där man sätter 3 kort i rad i. Första "rutan ett kort på bebisen. andra skrev vi en fin dikt. och tredje ett kort på gudfadern. ( sen någon till pressent)
    Lite personligt!!!

Lutar åt nått mer personligt som ramen med bilderna/dikten eller nått helt annorlunda Spöke

De ska vara nått som inga andra köper, nått speciellt som kan vara kul att ha kvar när
    han blir äldre...tycker kanske inte en whiskyflaska som fästmannen föreslår är
    något man ska gå vidare med....harkel harkel Tungan ute
  • Kattpoet

Elisabeth, varför inte välj rätt  Whisky, lås in den och  om  18 år kan ungen i bästa fall sälja den och få en drös pengar för den.

En vän  fick en flaska Whisky i 5 år present av en av hans pappas vänner, de sålde den nu och fick  60 000 kr för den.

• Elisabeth85

Oj! han var nog inte helt ute och cykla ändå ....bara dom kan se till att inte öppna flaskan :)

• Mace
    Kattpoet skrev 2011-05-31 12:33:33 följande:
    Mace, misstänker att du är vegitarian med?

Jag har min skinnnalle kvar som jag fick i doppresent,   väldigt vacker och älskad.    Min är i fårpäls, äter jag djuret kan jag tänka mig ha pälsen med. 
    Japp, jag är vegetarian och använder inte varken päls, skinn eller läder. 

Jag måste dock erkänna att jag inte tänkte på fårpäls (har alltid använt ordet fårskinn även om det är päls på) och skulle nog ha lite lättare att acceptera det (även om jag skulle bli lite ledsen att de inte förstod att de inte borde köpa det). När någon pratar om päls så tänker jag just på päls som är produceras för pälsens egen skull, typ mink etc. och en sådan present skulle jag faktiskt tacka nej till, hur oartigt det än skulle vara.

Så, poängen var bara att det kan vara en riskfylld present om man inte vet att brudparet uppskattar det.
  • Kattpoet

Se bara till att ni har rätt whisky och sedan  är det bara bygga bur runt omkring den

• MrsT2011

Whisky och pälsar, kära nån vad diskussionen svävat iväg! Flört

TS, här kommer några förslag från en som ofta blir bjuden på barndop!

- Pinnstol med motiv och barnets namn, brukar gå att beställa.
    - Pall i trä, i övrigt som ovan.
    - Väggklocka i porslin
    - Stor mätsticka i trä att hänga på väggen.
    - Om pappa äger t.ex. en BMW kan en specialdesignad Bobbycar från detta märke vara kul.

- Fotoalbum

- Gunghäst

- Sagobok

• Kattpoet

Mace Man kan inte ge något till någon mace utan att folk blir arga idag, det väldigt snårigt med folks idiologier idag, förr kunde folk le och vara artiga och sedan  lägga undan saken de ogillade det.

Mace, jag ser det så här så länge jag dricker mjölk och äter ägg så bör jag ta vara på resten av djuret med. 

• TerrorMorsan

när jag belv gudmor så tog jag ett vackert band runtom en nyckel så att han alltid är välkommen hem till oss, vacker symbol =) annars har www.alskadehjartegryn.se fina saker!!

• Jag han
    TerrorMorsan skrev 2011-05-31 15:31:17 följande:
    när jag belv gudmor så tog jag ett vackert band runtom en nyckel så att han alltid är välkommen hem till oss, vacker symbol =) annars har www.alskadehjartegryn.se fina saker!!
    Men åh vilken fin present! Den gillade jag!  Blev alldeles rörd av ditt tips! Skäms
  • TerrorMorsan

=) va bra, delar gärna med mig =) 

• 2011bröllop

Hej vi har gett sånt här kitt  i 3d med fot o handavtryck mycket uppskattat   finns i bookaffärer el barnaffärer

• tesso77
    www.isaform.se har fina,  häftiga och annorlunda doptavlor/barntavlor. Vi gav nyligen bort en i doppresent och den blev väldigt uppskattad!
Svar på tråden Akut present tips!!