• 2 0 1 2

Titanringar i Sverige och utomlands?

Har suttit och funderat ett tag på det här med titanringar. Vi vill gärna ha titanringar istället för guld, av flera skäl. Men när jag provdesignat mina ringar på www.titanringar.com blev det lika dyrt som guldringar! Den här; http://www.titanringar-web-butik.com/product.html/text?category_id=14 skulle kosta ungefär 2200 kronor för mig, och så ska ju han ha en också... (vill ha varandras namn på utsidan). Sen kollade jag på ebay, och där fanns följande erbjudande;
    http://cgi.ebay.co.uk/His-Her-Wedding-Engagement-Bands-Titanium-Rings-Set-H-U-/250724350063?pt=UK_JewelleryWatches_WomensJewellery_Rings_SR&hash=item3a6055f86f alltså TVÅ ringar, med utvändig gravyr, i titan, för... 800 kronor cirka? Inklusive fri frakt!

Jag vet inte vad jag ska tänka?

• Svar på tråden Titanringar i Sverige och utomlands?
  • Gun59

Oftast är det svårt att bestämma sig men jag är säkert på att du klarar det. Kan du inte också prata med din partner om det?

• misscat81

Ja, titan är inte direkt billigt, speciellt inte om man vill ha gravyr/mönster i det, då det är väldigt hårt material att arbeta i.

Min och min blivandes ringar är från titanringar.com, vi har med varandras namn ingraverade. Vi är supernöjda! För oss var guld inte ett alternativ, då ingen av oss trivs i guld.

• prinsessanogrodan

Det ni ska kolla är om det är "rent titan" eller en blandning av titan och annat. Om det är rent titan (dvs 99,8% titan och resten kväve och syre som är naturligt bundet till titanet) så kan ni ändra storlek, ringarna går att klippa upp om de fastnar på fingret osv medan om det är en blandning tex  6/4 titan (90% titan resten aluminium och vanadium) eller 6/6/2 titan (84 % titan och resten är bla vanadium och tenn) så kan det vara omöjligt/svårare att ändra storlek och svårare att klippa upp ringen om det skulle behövas eftersom de blandningarna är hårdare än rent titan. Vi har ringarna från titanringar.com för att det är rent titan i deras ringar, man designar sin ring själv och för att butiken ligger i Sverige, vilket är bra om det skulle vara något i framtiden. Visst affären ligger i Härnösand och vi bor i södra Sverige men OM jag vill ta kontakt med dom så kan jag ringa eller maila på svenska och jag kan i värsta fall köra upp dit.

• Titanringar

För att du inte skall bli besviken så bör du veta att ringarna från e-bay har vanlig ristad gravyr på utsidan. Den kommer att slitas bort med tiden.
    De svenska ringarna har djupt inslagen text.

Svar på tråden Titanringar i Sverige och utomlands?