• tezz840

Något mousserande, alkoholfritt som inte smakar vin?

Behöver nånting som vi kan skåla i när vi kommer ut från rådhuset.
    Och vill ha det alkoholfritt för det finns folk som kör därifrån, plus att barnen kanske också vill vara med och skåla.
    Tycker inte om vin, alls.. =/ Så nånting som är mera ciderlikt kanske?
    Är inne på systemets hemsida och då finns det 3 kategorier som säger hur det smakar, Sötma, Fyllighet och Fruktsyra.
    Och jag fattar nada.. =)
    Är det fruktsyran som gör att det smakar mycket vin? Eller vad ska jag gå efter?
    Lite vin aktigt kan ju det vara, men helst inte för mycket..
    Några tips?

• Svar på tråden Något mousserande, alkoholfritt som inte smakar vin?
  • EmmaStina

Jag tror att du ska välja nått med hög sötma. Men jag är väldigt dålig på sånt...

Men kan ni inte köpa nån finare cider i en mataffär? finns ju fina flaskor med lite lyxigare cider, i alla fall på "mitt "ica här i stan.

• mysan33

hej vi har valt chapel hills mousserande alkoholfria, det smakar gott. har även en annan gång köpt det alkoholfria som smakar persika, jättegott.

• Algot 30 juli

Det finns ett alldeles nytt Mousserande rosévin som är helt underbart gott. Lättdrucket och festligt i färgen. Just nu vet jag inte namn och nummer på det men jag kan ta reda på om du är intresserad!?

• Darling Daisy

Slår också ett slag för chapel hills alkoholfria mousserande. 
    Annars är det alkoholfria jordgubbsvinet på systemet också gott. Och fin färg, som någon skrev ovan. 

• izredam

Systemet har ett mousserande alkoholfritt jordgubbsvin - det är grymt gott, dessvärre blev jag allergisk mot det sist jag drack det, så inget för jordgubbsallergiker tydligen ^^

• mysan33

ja jorgubbs vinet är verkligen en höjdare=)

• SloveP

Pommac!! Finns i stora flaskor också, det kan ju alla dricka och det är inte otäckt heller..

• MrsT2011

Håller med föregående talare angående jordgubbsvinet och pommac, jättegoda!

Kan även slå ett slag för ginger ale, tycker det är suveränt gott! Köp en liten flaska på ICA och testa vad ni tycker!

Päronsoda är också väldigt gott.

• Sebastiána

Vi kommer att ha Chapel Hills mousserande vin som alkohilfritt alternativ till brudskålen.

• Kattpoet

Håller med  om Pommac men köp den i glas flaska för den smakar bättre än plast!

Pommac gjordes för att användas istället för  champange. 

• Algot 30 juli

Jag ber så mycket om ursäkt! Missade att det skulle vara alkoholfritt!!

• Margris

Stockmos har en ny ciderliknande dryck med rabarber smak som har blivit en favorit här hemma. Den är inte så söt utan väldigt fräsch och den är lite åt rosé i färgen.

• SnartFruSir

Systemet har mousserande persikovin som är alkoholfritt med. Vi kommer köra på det eller jordgubbsvinet som många redan nämnt. 29 kr flaskan, som hittat!

• Houdini

Får jag vara lite spydig och fråga varför ni föreslår alkoholfrittvin till någon som inte tycker om vin?

Vi hade Pomac och Herrljunga cider som alkoholfria alternativ.

Jag föredrar cidersorter som typ Herrljunga, dom ska inte göra öl också tillverkaren för då blir det någon äcklig bismak på cidern tycker jag.

Min man är väldigt förtjust i båder fläder och rabarber och det kan jag tänka mig kan gå hem hos andra, min smak är så "smal" så den är ingen mening att gå efter ;)

• c4trin

Vi hade faktiskt skogsbärscider med en jordgubbe i. Ingen trodde att de va cider utan de blev supergott med den frusna jordgubben och i hela sammanhanget blev det festligt. Finns ju alkoholfri cider också =)

Svar på tråden Något mousserande, alkoholfritt som inte smakar vin?