• JcJ

Några fler januari bröllop 2012?

I januari blir jag fru och det är ju ett vinter bröllop, jag skulle vilja bolla lite med andra som gifter sig då ...kan ju va roligt att se hur ni ska ha det o dyl...
    kom igen så delar vi ideer....!

• Svar på tråden Några fler januari bröllop 2012?
  • JcJ
    idaa skrev 2011-06-01 23:54:13 följande:
    Trevligt att fler valt den månaden :)
    Vi gifter oss också i januari...  Hur går det med planeringen?

Vår dag är 7/1...det kommer bli så mysigt i vinterkylan ! ;)
    Planeringen går faktiskt bra, har inte gjort så mycket nu på ett tag men jag känner mig inte stressad. Det är ju 7 månader till...hihihihi sj?
  • Agape

Vi gifter oss den 31 december men kanske kan hänga här iaf?! Det planeras mkt just nu men det är väl nu i sommar som vi faktiskt börjar göra inköp mm. Ska börja ta tag i det här med inbjudningskort så jag slipper stressa, tänkte vi ska skicka ut dem någon gång i sep/okt (nu under sommaren skickas save the date korten ut). Lika bra att sätta igång nu under sommaren då man har lite tid över och med småbarn vet man aldrig hur mkt tid man får över senare framöver....

• JcJ
    Agape skrev 2011-06-03 20:40:43 följande:
    Vi gifter oss den 31 december men kanske kan hänga här iaf?! Det planeras mkt just nu men det är väl nu i sommar som vi faktiskt börjar göra inköp mm. Ska börja ta tag i det här med inbjudningskort så jag slipper stressa, tänkte vi ska skicka ut dem någon gång i sep/okt (nu under sommaren skickas save the date korten ut). Lika bra att sätta igång nu under sommaren då man har lite tid över och med småbarn vet man aldrig hur mkt tid man får över senare framöver....
    Du får absolut hänga här..  ;)
    Jag har gjort några inköp, som t ex ring, klänning, lokal, kock, pillat klart med mina inbjudningskort som jag har gjort själv (ska bara skriva på dem oxå)...lite dekoration är oxå fixat...
    Kände att jag kunde börja i god tid så jag kan ta det lte lungt och inte stressa just som du skrev så att man kan ägna sig lite åt barnen... =)
    vilket färgtema har ni?
    Hur långt har ni kommit ?
  • Agape

jcj: problemet är att jag ändrar mig hela tiden ang färgbal och designen på inbjudningarna... Men nu lutar det åt crème, beige, guld (iaf den färgskalan) och svarta inslag. Någon kombination i dessa färgskalor blir det nog : www.primadonnabride.co.za/2010/07/blush-pink-and-gold-wedding-colours.html. Ringen är fixad och även skor, lokal (med mat och dryck), kyrka, frisör, brudföljet. Saker som ligger närmast i planeringen är fotograf, klänningar (till mig och brudnäbben), inbjudningskort och musiken till vigseln. Vad har ni för färgtema? Och har ni något speciellt tema öht? Vi har lite natur-timmerstugs-vinter-tema...

• JcJ
    Agape skrev 2011-06-03 21:05:15 följande:
    jcj: problemet är att jag ändrar mig hela tiden ang färgbal och designen på inbjudningarna... Men nu lutar det åt crème, beige, guld (iaf den färgskalan) och svarta inslag. Någon kombination i dessa färgskalor blir det nog : www.primadonnabride.co.za/2010/07/blush-pink-.... Ringen är fixad och även skor, lokal (med mat och dryck), kyrka, frisör, brudföljet. Saker som ligger närmast i planeringen är fotograf, klänningar (till mig och brudnäbben), inbjudningskort och musiken till vigseln. Vad har ni för färgtema? Och har ni något speciellt tema öht? Vi har lite natur-timmerstugs-vinter-tema...
    vi kör på färgerna viit, silver och mörkblått. Nåt spec tema har vi inte förutom att det ska vara MASSOR av blockljus som brinner.... :) det jag ska ta tag i nu är musiken till festen, kläder till barnen, menyn och fotograf....
    vad ska ni ha för musik? Dj eller liveband ?
  • Fröken Sassa

Jag gifter mig i december men är sugen på pepp och inspiration från andra vinterbrudar jag med - okej att haka på kanske? Kan ju dela med mig sen av what not to do osv haha!

• idaa

Då jag och min blivande bor i två olika städer så försöker vi planera så mycket vi kan i tid!
    Klänningen är inköpt, men behöver dock justeras lite på längden och kanske lägga till ett annat band i ryggen, får se om det passar.
    Inbjudningskorten är nästan klara. Har gjort dem själv, bara själva informationen kvar!
    Som sagt har vi kommit ganska långt... Men det är riktigt skönt att ha kommit igång. Vill slippa all stress i sista minuten! 

• Jenny10

Ytterligare en vinterbrud, jag gifter mig den 7/1 i Örebro.

JcJ i vilken stad skall ni gifta er i?

• pärlan01
    Jenny10 skrev 2011-07-29 11:36:26 följande:

Ytterligare en vinterbrud, jag gifter mig den 7/1 i Örebro.

JcJ i vilken stad skall ni gifta er i?

den 28/1 här lite utanför örebro
  • Wintercandles
    Debe skrev 2011-06-02 01:34:02 följande:
    Vi gifter oss 14/1 2012 i Sollentuna i norra Stockholm :)
    Grattis :)
    Vi gifter oss också den 14/1 2012 men i Göteborg.

Full fart med planerandet. Känns som de flesta bitar börjar falla på plats nu. Färgtema, gästlista osv Tycker nog att stylingen är svårast.
Svar på tråden Några fler januari bröllop 2012?