• MammaKarin

Billiga blommor i Helsingör?

Är det någon som har erfarenhet av blommorna vid färjeläget i Helsingör? Jag har köpt blommor där
    vid några tillfällen och tycker att de är relativt billiga. Funderar på att åka över ett par dagar innan bröllopet och inhandla blommor till bordsdekorationerna, Jag bor i Helsingborg så det är lätt gjort. Frågan är om man tjänar på det jämfört med att beställa här hemma. Det blir ju mindre oro att beställa här...Vad har ni för åsikt?

• Svar på tråden Billiga blommor i Helsingör?
  • annicka

Jag och min blivande bor åxå i Hbg och kommer att åka över till Helsingör och kolla läget. Vår erfarenhet är att blommorna är billigare där, men vi har inte så bra uppfattning om kvaliteten på dem eftersom det var väääldigt längesedan vi handlade där. Problemet för oss är att vi kommer att gifta oss i mina hemtrakter i Värmland, så det blir till att frakta dem långt isf. Vi får se hur det blir, om vi väljer att handla i Helsingör eller om vi tar det i Värmland för enkelhetens skull.

Jag tror lätt att det går att hitta fina bordsdekorationsblommor i Helsingör om man är lite flexibel. Det är nog svårare om man har väldigt specifika krav på vilka blommor det ska vara - då är det nog läge att beställa härhemma i stället.

Svar på tråden Billiga blommor i Helsingör?