• Chicita

Baby foot - mjuka fötter

Jag har upptäckt Baby Foot på hälsokostaffären.

Enligt instruktionerna så ska den gamla huden liksom torka och smulas sönder eller falla av i sjok ungefär en vecka efter man behandlat fötterna. Men för mig så blev det mest en "gegga" i duschen efter ca 5 dagar.
    Dock blev mina hemska fötter helt underbart mjuka och fina och utan förhårdnader...

Man kan göra detta med 3-4 månaders mellanrum så jag gjorde det nu, och ska göra det lite drygt en vecka innan bröllopet 3/9 igen.

Så ni som kämpar med fula fötter - prova detta om ni har mer än en vecka kvar till bröllopet.
    Även om ni inte får bort 100% av alla förhårdnader så kommer ni få bort en hel del. Mycket hänger nog på hur duktig man är på att fila fötterna dagarna innan man gör behandlingen också i och för sig... 

• Svar på tråden Baby foot - mjuka fötter
  • förlovadflicka

Vad kostar den? Kanske jag skulle köpa till min lilla mamma :)

• Chicita

279:- kostade det här i stan, kan kanske var olika priser beroende på vart man handlar...

Det är värt det för mig, för hur mycket jag än filar så får jag inga fina hälar och stortår ändå.
    Men med detta så blev det i alla fall slätare, även om jag forfarande hade lite förhårdnader kvar på hälarna efter förra gången jag provade....

Har hållt efter lite nu så denna gång tror jag att det kommer bli ännu bättre Skrattande 

• förlovadflicka

Ok, tack så mycket för tipset! :)

• Chicita

Det var så lite så...

Var skeptisk själv innan jag provade första gången. Och sen glömde jag bort det, tills jag råkade snubbla (i stort sett ordagrannt *S*) över en förpackning i går när jag var in på hälsokosten...
    Så då ville jag dela med mig av min "braiga" upptäckt Solig 

• shakynose

Egentligen så gör överdrivet filande att förhårdnaderna blir värre! Friktionen gör att huden svarar med att ge dig ännu hårdare hälar. Samma effekt om man har skor som klämmer, då brukar man få hårdare hud just där.
    En sån här kräm verkar mycket bra, jag ska absolut testa. Tack för tipset! 

• Chicita
    shakynose skrev 2011-06-01 16:09:44 följande:
    Egentligen så gör överdrivet filande att förhårdnaderna blir värre! Friktionen gör att huden svarar med att ge dig ännu hårdare hälar. Samma effekt om man har skor som klämmer, då brukar man få hårdare hud just där.
    En sån här kräm verkar mycket bra, jag ska absolut testa. Tack för tipset! 
    Jag brukar ha mina perioder av filande... Ibland blir det inget alls på länge. Utan jag bara skrapar bort död hud i duschen liksom. Men så är det ju när man ska ha fina sandaler nån gång som man kommer på att man ju måste komma ihåg att fila och så sätter man igång en "kampanj" ett tag *S*

Men det här ska du defenitivt testa om du inte redan gjort det Glad 
  • Chicita

Glömde ju berätta hur det gick...

Denna gång flagnade jag som det såg ut på bilderna på förpackningen, så jag kunde gnugga och pilla bort stora hudflagor och sen gick det sista bort i duschen med en grov tvätt-trasa.
    Så fötterna blev jättemjuka och fina, nästan så det kändes naket även fast jag hade strumpor *S*

Så det blir en omgång till ungefär 1,5 - 2 veckor innan bröllopet Glad

• bruden

Tack för tipset! Läste om den på http://babyfoot.se/ och det verkar ju nästan för bra för att vara sant! Jag ska absolut prova!

• Chicita
    bruden skrev 2011-06-12 09:05:00 följande:
    Tack för tipset! Läste om den på babyfoot.se/ och det verkar ju nästan för bra för att vara sant! Jag ska absolut prova!
    Innan jag testade förra gången så gick jag nog och funderade i två månader på om jag skulle våga... tänk om huden skulle ramla bort HELT eller något annat skulle gå fel osv...
    Men sen körde jag på, gjorde det överkänslighetstestet som dom rekommenderar och när inte det visade något så körde jag på Glad

Det ser ju lite farligt ut på bilderna tycker jag... men samtidigt så kändes det som en suverän lösning för mina fula fötter som aldrig blir bra hur jag än behandlar dom annars...
Svar på tråden Baby foot - mjuka fötter