• SaJo1981

Använda ringar innan vigsel?

Idag köpte vi min vigselring, skickade iväg den för gravering och skickade då med våra förlovningsringar för putsning och mannens gravering nr2. Min fråga är nu alltså: Ska man inte använda sina förlovningsringar förens till bröllopet efter putsningen nu då? Vi gifter oss 23/7 och ringarna kommer vara klara en hel månad innan det! Känns jäkligt naket på mitt ringfinger men samtidigt jobbar jag i industrin så om jag använder ringen innan vigseln kommer den ju bli repig igen....

• Svar på tråden Använda ringar innan vigsel?
  • SaJo1981

Haha smart! :) jag vet inte om jag vågar använda den alls, vitguld är ju aningen känsligare mot repor o så, men jag har svårt att se mig själv gå utan förlovnibgsringen......hmmmm

• Loanne

Jag hade nog väntat. Kanske kan du köpa en billig silverring att ha på fingret fram till vigseln om det känns väldigt tomt?

• Niini

skulle nog skippa att använda dem. Annars kommer de inte alls ha samma lyster som vigselringen o ser inte lika bra ut brevid när man tar foto. Men sån är förståss bara smaksak, jag tyckte iaf det var mycket trevligare med två ringar som sken lika vackert :)

• Ronja8

Jag använde en annan ring mellan tiden att vi hade putsat upp den till vigseln, kändes för tomt på fingret annars.

• Ankis88

Det kändes tomt i början men jag har vant mig att vara utan ring nu. Om 3 veckor får jag båda mina ringar! Då kommer de skina jättefint!
    Jag använder en gammal silverring när jag går på någon tillställning och vill "se förlovad ut"

• SaJo1981

Haha tack alla:) har rotat i ALLA skåp hemma men verkar ha lagt ifrån mig mina andra guldringar nånstans:( tror inte jag ska använda mina ringar alls innan, vill verkligen att de ska se nya och fina ut på vigseldagen.....man får ju trots allt ha på sig dem varje dag resten av sitt liv sen:)

Svar på tråden Använda ringar innan vigsel?