• Gottblåbär

Choklad och rabarber tårta va tror nI?

Idag provsmakade vi choklad och apelsin -mousse choklad och citron mousse och choklad och passion-perssika mousse. Alla var okej, men ingen vi fastnade för.

Va tror ni om en tårta med brownie botten, rabarber mousse och chokladmousse?

Funderar på att prov baka hemma. Va tror ni. Är inte speciellt kunnig på de här med smaker!

• Svar på tråden Choklad och rabarber tårta va tror nI?
  • Aniara4

Nja... vit choklad och rabarber blir nog gott, men "vanlig" choklad är jag tveksam till!

• Gwennie

Köpte en gång en marmelad på rabarber, mörk choklad och chili. Det var helt gudomligt!
    Gör en liten provtårta hemma och testa helt enkelt. Vi har ätit måååånga tårtor på sistone... Det här med bröllopsplanering sätter sig runt magen... ;)

• magiska16juli

En god kombination är brownie botten med ett lager choklad mouse och ett lager hallon mouse med färska hallon som man lägger över musen i det lagret...gifter sig bra....

Annars kan man ha vitchoklad mouse till sammans med rabarber mouse fast det är bäst på ljus botten...man kan ha en nötmaräng botten i mitten med struken choklad på mellan dom två ljusa bottnarna...;)

passions mouse och jordgubbs mouse på choklad bottnar går oxå himmla bra...kan man skiva färska gubbar och ha emellan..;) hoppas det va något som föll i smaken...;)....

• Kattpoet

Rabarber marmelad och mörk choklad är underbart i hop.

• magiska16juli

hahahhaha...lägger över moussen ...hahah stavar som en kratta ju :D.......

• Aniara4
    Kattpoet skrev 2011-06-02 22:33:22 följande:
    Rabarber marmelad och mörk choklad är underbart i hop.
    Där ser man. Det hade jag aldrig gissat!
  • Gottblåbär

Choklad och hallon är jätte gott men ska ha hallon i efterrätten så känns väl inte bra o ha de i tårtan också?

Hmm, ska nog testa att göra med både vit och mörk choklad.... :P med rabarber till ... tack för alla åsikter.

Är själv ingen tårtmänniska så har typ inte ätit några olika smaker innan:P

• förlovadflicka

Vi ska ha brownie/kladdkakebotten (och chokladbottnar) och chokladmousse och rabarber/jordgubbsmousse, och det var sååååå gott! :D

• Gottblåbär

Ohh, var beställer ni er tårta ifrån? Fick ni provsmaka innan?

Jag har en kompis som ska göra tårtan, hon gör jätte fina tårtor så vi får väl slänga ihop ett provsmak innan så vi får provsmaka. Men hur tycler du kombinationen blir? ÄR jorgubb och rabarber i samma mousse? Vilken smak känner man bäst?

förlovadflicka skrev 2011-06-03 08:51:09 följande:
    Vi ska ha brownie/kladdkakebotten (och chokladbottnar) och chokladmousse och rabarber/jordgubbsmousse, och det var sååååå gott! :D
  • Chicita
    Gottblåbär skrev 2011-06-03 09:22:41 följande:

Jag har en kompis som ska göra tårtan, hon gör jätte fina tårtor så vi får väl slänga ihop ett provsmak innan så vi får provsmaka. Men hur tycler du kombinationen blir? ÄR jorgubb och rabarber i samma mousse? Vilken smak känner man bäst?

Jordgubb/rabarbermousse är jättegott...
    Jag tycker att den är riktigt bra tillsammans med stracciatellamousse också Skrattande
  • förlovadflicka
    Gottblåbär skrev 2011-06-03 09:22:41 följande:

Vi beställer från tårtmagi i halmstad, vi fick komma dit och provsmaka en massa olika mousser och tre olika bottnar :) Hon verkar vara grymt duktig där och enormt trevlig, kan verkligen rekommenderas! Den smakar mest jordgubb fast med lite syrlighet från rabarbern (det är samma mousse :))
  • shakynose

Annars är rabarber väldigt gott med kardemumma. Så om man tycker om det så tror jag att en botten med tex vanilj och kardemumma skulle bli jätttegott till rabarbermousse.

Svar på tråden Choklad och rabarber tårta va tror nI?