• Höstbrud11

Alkoholfria drycker?!

Hej!

Jag och min blivande make önskar oss ett "alkoholfritt" bröllop då ingen av oss dricker (behöver inga kommentarer om vad folk tycker om den saken). Med alkoholfritt menar jag att det kan vara okej med upp till ca 2,2%.

Skulle bli väldigt glad om det fanns någon som kunde dela med sig av sina erfarenheter och tips på något gott alkoholfritt vitt vin och något mousserande att skåla i! Även om någon har tips på ett gott lättöl som kan passa till buffémat.

Tack! :)

• Svar på tråden Alkoholfria drycker?!
  • Miss M
    http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&varugrupp=Alkoholfritt&produkttyp=Mousserande&groupfiltersheader=Default&artikelId=23196&varuNr=1918&filters=varugrupp%2cprodukttyp%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26varugrupp%3dAlkoholfritt%26produkttyp%3dMousserande%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dvarugrupp%252cprodukttyp%252c

Den har en god jordgubbssmak. Har nyligen jobbat som serveringspersonal på ett bröllop där de hade den som alternativ till den vanliga mousserande välkomstdrinken.
  • Miss M

Vad hände där??

Vad jag ville säga var att det finns ett gott mousserande jordgubbsvin på systemet.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&varugrupp=Alkoholfritt&produkttyp=Mousserande&groupfiltersheader=Default&artikelId=23196&varuNr=1918&filters=varugrupp%2cprodukttyp%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26varugrupp%3dAlkoholfritt%26produkttyp%3dMousserande%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dvarugrupp%252cprodukttyp%252c 

• Miss M

Lyckas visst aldrig få till det! =( 

Det finns ett gott mousserande jordgubbsvin (passar som välkomstdrink) på systemet... 

• JustMeAndMyLove

Jag gjorde en jätteenkel "drink" till en konfirmationsfest.
    Äppeljouse 7 dl
    200 gr jordgubbar (frusna direkt från frysen)

Mixa i blender så allt hackas sönder!

Smakar jättelyxigt och sommrigt och blev väldigt poppis :) Vi ska ha det som alkoholfritt alternativ till välkomstdrinken

Sen har Carlsberg kommit med en ny alkoholfri öl som säljer som smör där jag jobbar. Kolla deras hemsida! 

• Höstbrud11

Låter jättegott med drinken med jordgubbar! :)

Ska testa de nämnda förslagen!

• venezuela06

Billabong och Chapel hill(tror jag det heter) . Jättegoda  mousserande alkoholfria viner båda 2. Känns lyxigt och passar både bra att skåla i och att ha till maten... Carlsbergs alkoholfria är också jättego. Har dock inte provat den nya...får nog kolla den med..

• Gwennie

Torres Natureo Free Muscat kan jag rekommendera. Jag brukar inte vara så glad för vitt vin, men det här alkoholfria är riktigt friskt och gott :)

• mittid

Alkoholfritt vin säljs på vissa hälsokostaffärer, supergott.... det heter Amé och finns i vitt, moserande, rose och rött om jag minns rätt.

• AnnaJacob

Jag tror helt säkert att ett bröllop kan bli hur trevligt som helst utan alkohol, men jag undrar en sak. Varför ha alkoholfritt vin? Nu har jag bara provat det ett par gånger, men varje gång har jag blivit besviken. Det finns ju så många andra alkoholfria drycket som smakar gott. Om det ska vara ett alkoholfritt bröllop, så förväntar ju inte folk sig att det ska serveras "vin".
    Men det kanske bara är så att jag har haft otur de gånger jag har fått alkoholfritt, och det kanske finns jättegoda alkoholfria viner.

En god alkoholfri fördrink är att blanda sprite, hallonsoda och lime. Lägg sedan i frysna hallon.
    Smakar fantastiskt gott en sommardag!

En god lättöl är Falcons mörka. Den smakar nästan lika gott som en stor stark..=)

• t heart f

Jag kan tyvärr inte dricka alkohol pga medicinering och har fastnat för ett mousserande jordgubbsvin som är helt alkoholfritt på systemet. En stor flaska kostar typ 30 kr. Bubbel, underbar smak och rosa/rött. Mycket lyxigare än cider.
    Sen är det även väldigt gott att blanda äppeljuice och sprite. Typ hälften hälften. Gott och ser ut som riktigt mousserande :)

• mandypants200

Skönt att vi inte är dom enda som kör på alkoholfritt bröllop! Tack för snålskjuts på tipsen också! :)

• MissWildcat

jag kan hålla med om att det känns onödigt med "vin" om det ska vara alkoholfritt.jag och min M2B diskuterade faktiskt detta häromdagen.Vi kom fram till att dricker man vin så är man på ett eller ett annat sätt ute efter alkoholen.
    jag tycker det är bättre att satsa på goda drinkar,fruktiga bål osv.
    Vi har en hel del på vårt bröllop som inte kommer dricka pga graviditeter och andra orsaker.så vi har letat upp 6 olika lyxiga drinkar som vi kommer få tryckta på en banderoll och sätta på väggen(jag menar,de flesta vet ju hur man blandar en grogg.fantasin brukar ta slut när man inte ska ha sprit i )sen har vi även gjort ett alkoholfritt bål till välkomst drink.
    Jag tror bestämt att man inte behöver ha alkohol för att ha en toppen bröllopsdag
    Kör hårt

• Kattpoet

Brunneby Musteri utanför linköping  har underbar cider, mjöd,  god templar dricka, enbärs dricka som passar till bröllop  och  istället för champange kan man ha champis eller pommac, men gå för den i glasflaska för den smakar bättre än plast.

• Chicita

Vi provade ett alkoholfritt vitt vin som heter Naturea (kanske felstavat, men åt det hållet i alla fall) som var helt ok.
    Tyvärr har vi inte hittat något bra alkoholfritt rödvin, men det kanske andra kan tipsa om Glad (så även vi kan få ta del av det *S*) Öl dricker vi inte så vi har problem nog att hitta öl till öldrickarna på bröllopet *S* Men jag vet att systemet här har ett par tre sorters alkoholfria alternativ på öl (avalkoholiserat öl).

Jag brukar göra en alkoholfri drink när vi har fest (alla dricker ju inte alkohol så om man vill vara en god värd så ser man ju till att det finns alternativ för dom också Glad)

Den ser ut som Tequila sunrise och de flesta brukar fråga massa gånger om den verkligen ÄR alkoholfri för dom tycker att den känns spetsad... (det är väl den skarpa smaken av apelsin i kombination med kolsyran från fruktsodan)

Du har i apelsinjuice upp till halva glaset, sen fruktsoda i resten av glaset och tillsätt en skvätt Grenadin (som sen sjunker ner och lägger sig på botten).

Dom ser jättefina ut och det går snabbt att göra många också om man vill förbereda för någon välkomstskål eller liknande....

Svar på tråden Alkoholfria drycker?!