• amorvincitomnia87

Brudklänning med snörning i ryggen

Nu är det bara en vecka kvar till bröllopet!
    Min klänning har snörning bak, och det var inte med någon "flärp" som man kan lägga bakom för att man inte ska se ryggen... Ska man försöka fixa något i ryggen, eller är det snyggt när huden syns lite?? Om jag ska fixa något, VAD ska jag då fixa och hur får man tag på det?

• Svar på tråden Brudklänning med snörning i ryggen
  • tesso77

På min brudklänning är det en "flärp" påsydd, men jag har sett  klänningar utan med och det är oxå snyggt! Problemet med det är ju om man ska ha BH, då syns den väl om man har "öppen" flätning....

• amorvincitomnia87

Kan det vara så att eftersom min klänning saknade flärp, så "ska" det inte vara något under?
    Jag ska ha en free-bra (bh med endast kupor, och utan några band alls), så den kommer inte synas i vilket fall..
    Men vilket är snyggast till denna modell:

• Niini

Jag tycker överlag att det är snyggare med "flärp", ser ofta lite billigt ut annars.

• amorvincitomnia87

Någon som vet var man skulle kunna få tag på "flärp" att sätta dit såhär några dagar innan??

• 1700tal
    amorvincitomnia87 skrev 2011-06-05 12:25:58 följande:
    Någon som vet var man skulle kunna få tag på "flärp" att sätta dit såhär några dagar innan??
    Kan du inte bara sy till (eller bara klicka till om man nu har noll sykunskap ) en triangel i lämpligt tyg som läggs bakom. På min klänning är det små tryckknappar men skulle ´lika gärna kunna vara utan eftersom tygbiten sitter tajt under snörningen.
Svar på tråden Brudklänning med snörning i ryggen