• BeaR

Som bröllopsgäst - är de här klänningarna okej?

Jag ska i sommar gå på mitt första bröllop, och är väldigt mån om att göra rätt. Oerfaren som jag är är jag dock helt vilse!

Det är två klänningar som jag funderat på att ha, men båda är delvis vita. Bruden ska dock inte ha en vit klänning utan en grön (om jag minns rätt).

Funderade också på att kanske byta om mellan ceremonin och festen - hörde att man ibland gör det.

Det finns ingen uttalad klädkod på bröllopet vilket gör mig mer osäker.

• Svar på tråden Som bröllopsgäst - är de här klänningarna okej?
  • MagicBride

Jag tycker absolut att du kan ha någon av de klänningar. Som brud hade jag definitivt inte reagerat. Jag hade gäster på mitt bröllop med mer vitt än så och det gjorde inget - så länge det inte är helvitt så
    Det lättaste är väl att skicka bilderna till bruden och fråga, det gjorde mina gäster vilket jag uppskattade. 

• TheD

Jajaja, någon av dessa klänningar kan du självklart ha :)

• J och J

superfina klänningar.
    visst kan du ha dom!

så länge det inte är helvitt som MagicBride sa.

jag har en kompis som ska ha vit med blått på på vårt bröllop.
    hon frågade om det var ok till och med.

jag tror absolut du kan ha nån av dom!!

jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • wiii

Visst kan du ha dom! Men byta mellan vigseln och festen är jag mer tveksam till, har jag aldrig hört talas om gäster som gör.. Bestäm dig du för någon av klänningarna ovan, kommer bli kalas :)

• Freakie

Jättefina klänningar, absolut att du kan ha dessa!

Hmm... Den blåa blev jag ju lite sugen på, kan man fråga vart du har köpt den?

• Victoria

Super fina klänningar! Jag gilla den sista super mycket!
    Jag skulle absolut inte ta åt mig som brud om någon om mina gäster bar dom klänningarna. Men som dom redan skrivit så fråga bruden om du är osäker! Men jag tror med 99,9% att hon inte kommer klaga på dom! :)

Det med kläd byte mellan festerna är nog bara en "brud sak", vissa brudar byta sin brudklänning mot en "festklänning". Så som gäst behöver man inte fundera på det! :)

• Joffan
    BeaR skrev 2011-06-05 16:42:14 följande:

Underbar klänning. var har du hittat den?
  • Gwennie

Den blåvita är riktigt snygg!

• Aniara4

Båda går utmärkt och snygga var de också, men den blåa tror jag passar bäst eftersom den är lite mer "klädd". Är det vigsel i kyrkan kan du med fördel ha en sjal över axlarna eller en liten kofta eller bolero, men nuförtiden är det knappast någon som tar illa upp om man inte har det.

Byta om emellan ska du inte göra, det är bara vissa brudar som gör om de har en klänning med långt släp som är svår att dansa i.

• Blivande fru Swärdh

Första var helt klart finast! Gäster brukar inte byta om emellan, det är bruden som gör det.

• BeaR

Tack för alla svar! Skönt att veta att det går bra då :)

För er som har undrat så är den första klänningen köpt på Topshop och en blåvita är ganska gammal, men märket är i alla fall ICHI.

Återigen tack! :) 

• Freakie
    BeaR skrev 2011-06-06 10:58:11 följande:
    Tack för alla svar! Skönt att veta att det går bra då :)

För er som har undrat så är den första klänningen köpt på Topshop och en blåvita är ganska gammal, men märket är i alla fall ICHI.

Återigen tack! :) 
    ICHI, ja då var det inte så konstigt att jag tyckte att den var snygg. Brukar gilla deras kläder
Svar på tråden Som bröllopsgäst - är de här klänningarna okej?