• jonnasnaglar

Bröllopsnaglar

Hej alla ni som läser! Jag tänkte tipsa om min bloggsida för er som skall gifta er snart, jag utbildar mig till nagelteknolog och är nåra veckor ifrån mitt diplom/certifikat.
    Jag älskar att göra just bröllopsnaglar, så finns intresse- eller om ni bara vill få lite inspiration till era egna naglar, kika gärna in på min sida :)

www.jonnasnaglar.blogg.se

Jag finns i Västerås för dem som undrar.

Mvh Jonna

• Svar på tråden Bröllopsnaglar
  • Tessan01

Hej! Jag har en liten fråga :) jag har små naglar, känns som om nagelbanden "täcker över naglarna" svårt att förklara men om jag trycker undan dom så kommer dom tillbaka lika fort hehe låter jätte konstigt, hoppas du förstår :P Oki ja ska gifta mig om två veckor och jag skulle så gärna vilja ha lite finare naglar då :)

• jonnasnaglar
    Tessan01 skrev 2011-06-07 13:58:01 följande:
    Hej! Jag har en liten fråga :) jag har små naglar, känns som om nagelbanden "täcker över naglarna" svårt att förklara men om jag trycker undan dom så kommer dom tillbaka lika fort hehe låter jätte konstigt, hoppas du förstår :P Oki ja ska gifta mig om två veckor och jag skulle så gärna vilja ha lite finare naglar då :)
    Hej!

Det är svårt för mig att veta exakt hur det står till med dina nagelband, men som det låter så har du väldigt mycket nagelband som lagt sig på själva nageln? Man skulle kunna mjuka upp dina nagelband, och försöka skjuta tillbaks dom så mkt som det går, och även klippa dem. Då åker dom inte tillbaka ut på nageln lika mycket.
    Men det är nog inget du skall göra själv, det är rätt så lätt att klippa fel el för mycket, så man börjar blöda.
    Sen om du också upplever att dina nagelbäddar är korta, så går det att göra nagelförlängning på så sätt att man förlänger nagelbädden.
    Jag finns i Västerås, bor du i närheten?
    Hjälper gärna till med dina naglar!
    Mvh Jonna
  • Tessan01

De är nog precis så jag menar hehe :) korta nagelbäddar, läste på din blogg om att förlänga naglebädd men hur gör man då? Ja jag bor i sala så de är väldigt nära :)

• Vikingprinsessan
    jonnasnaglar skrev 2011-06-07 14:12:44 följande:
    Hej!

Det är svårt för mig att veta exakt hur det står till med dina nagelband, men som det låter så har du väldigt mycket nagelband som lagt sig på själva nageln? Man skulle kunna mjuka upp dina nagelband, och försöka skjuta tillbaks dom så mkt som det går, och även klippa dem. Då åker dom inte tillbaka ut på nageln lika mycket.
    Men det är nog inget du skall göra själv, det är rätt så lätt att klippa fel el för mycket, så man börjar blöda.
    Sen om du också upplever att dina nagelbäddar är korta, så går det att göra nagelförlängning på så sätt att man förlänger nagelbädden.
    Jag finns i Västerås, bor du i närheten?
    Hjälper gärna till med dina naglar!
    Mvh Jonna
    Klippa nagelband??? Vart har du gått för utbildning??? Det är VERKLIGEN inget man bör göra!!!
    Hoppas att du är riktigt försiktig...speciellt med en brud som kund!

Tessan; Hoppas du får riktigt fina naglar och en helt fantastisk bröllopsdag! Lycka till <3 <3 <3
  • jonnasnaglar
    Vikingprinsessan skrev 2011-06-08 02:03:30 följande:
    Klippa nagelband??? Vart har du gått för utbildning??? Det är VERKLIGEN inget man bör göra!!!
    Hoppas att du är riktigt försiktig...speciellt med en brud som kund!

Tessan; Hoppas du får riktigt fina naglar och en helt fantastisk bröllopsdag! Lycka till <3 <3 <3
    Hej!

Jag utbildar mig via Professionails Västmanland, och ifall en kund kommer in och har problem med alldeles för mkt nagelband som lagt sig över själva nagelbädden så skall man försiktigt putta upp dom efter man lagt på cuticle remover, och sedan kan man klippa bort överflödigt nagelband som då "står upp" litegranna.
    Jag menade INTE att man skall klippa bort hela nagelbandet.
    Jag är alldeles strax klar med min utbildning och jag vet precis vad jag gör.

Mvh Jonna
  • jonnasnaglar
    Tessan01 skrev 2011-06-07 16:50:04 följande:
    De är nog precis så jag menar hehe :) korta nagelbäddar, läste på din blogg om att förlänga naglebädd men hur gör man då? Ja jag bor i sala så de är väldigt nära :)
    Man kan förlänga nagelbädden genom att man lägger en färgad uv-gel på din naturliga nagel och några millimeter över där din egna nagel slutar egentligen, och på så sätt ser din nagelbädd längre ut.
    Lite svårt att förklara såhär i text, men som sagt ; jag hjälper jättegärna till med dina naglar, så om du är intresserad så kontakta mig via PM här så hörs vi vidare då :)

Mvh Jonna
Svar på tråden Bröllopsnaglar